زمان‌مناسب برای انجام تراکنش‌های اتریوم چه‌وقت است؟

 زمان‌مناسب برای انجام تراکنش‌های اتریوم چه‌وقت است؟

 زمان‌مناسب برای انجام تراکنش‌های اتریوم چه‌وقت است؟

زمان مناسب برای انجام تراکنش‌های اتریوم
چیزی که آمار و تحقیقات صورت گرفته در سال های 2020 و 2021 میلادی نشان می‌دهد، بهترین زمان برای انجام این تراکنش‌ها، در فاصله زمانی ساعت 00:30 تا 02:30 به وقت تهران است. لازم به توضیح است که در فاصله زمانی 16:30 تا 21:30 به وقت تهران، شلوغ‌ترین وضعیت شبکه را داریم و گس اتریوم نیز در این بازه زمانی به مراتب بیشتر خواهد شد. با این حساب بهتری است که انجام تراکنش‌های خود را به بازه زمانی 00:30 تا 02:30 (معادل ساعت 9:00 تا 11:00 ایالات متحده آمریکا) موکول کرده و تا حد امکان از انجام آن‌ها در فاصله زمانی 16:30 تا 21:30 (معادل ساعت 13:00 تا 16:00 به وقت ایالات متحده آمریکا) پرهیز کنید.

بدیهی است که اگر تراکنش‌های خود در شبکه اتریوم را در زمانی که شلوغی شبکه کمتر باشد، انجام دهید، مدت زمان انتظار برای تائید نیز کمتر شده و زمان کمتری در لیست انتظار باقی خواهید ماند. به علاوه موضوع بسیار مهم دیگر، کارمزد کمتر برای پردازش تراکنش‌های شما خواهد بود که در ساعات خلوتی شبکه که بار کمتری روی آن قرار دارد، کاهش می‌یابد.
یادآوری می‌کنیم که یک ارتباط خطی میان شلوغی شبکه و نرخ کارمزد و همین طور سرعت پردازش آن‌ها، وجود دارد و برای آن که بهترین بهره مندی از سرعت پردازش و همین طور هزینه گس پایین‌تر، بهتر است که در ساعات خلوتی شبکه، تراکنش‌های خود را به انجام برسانید.
این موضوع نه تنها در خصوص شبکه اتریوم، بلکه در تمامی پلتفرم‌های ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، پروژه‌های متاورس و … صادق است و یک فاصله زمانی در شبانه روز، به عنوان بهترین وقت برای انجام تراکنش لحاظ می‌شود.
کاملا انتظار داریم که در تمام پلت فرم‌ها با افزایش بار شبکه، پردازش‌ها کند شده و زمانی که تراکنش جدیدی به شبکه ارسال می‌شود، وجود تراکنش‌های قبلی در صف، مانع به ثمر رسیدن سریع آن باشد. از این روی به طور کلی شناخت عملکرد شبکه و همین طور زمان خلوتی آن، کمک خواهد کرد تا هزینه کمتری پرداخت کرده و سرعت عمل بهتر و بالاتری را تجربه کنید.
نهنگ‌ها، عامل افزایش کارمزدها و سنگینی شبکه
چیزی که باعث می‌شود در برخی از ساعات ضمن آن که سنگینی شبکه افزایش می‌یابد، هزینه کامزد یا همان گس نیز بالا برود، فعالیت نهنگ‌ها و معاملات آن‌ها در شبکه اتریوم است. از آن جایی که نهنگ‌ها سهم معاملاتی بالایی داشته و در اعداد بزرگتری تراکنش‌های خود را انجام می‌دهند، سنگینی شبکه افزایش یافته و این باعث خواهد شد تا ضمن بالا رفتن گس اتریوم، شاهد کندی بیشتر پردازش‌ها نیز باشیم. این به طور غیرمستقیم باعث خواهد شد تا معامله گران خرده پا نیز در همان سختی شبکه قرار گرفته و اگر ساعات تراکنش را اشتباه انتخاب کرده باشند، هزینه بالایی برای گس اتریوم بپردازند. در واقع این نکات به ظاهر ظریف و کم اهمیت، نقش پررنگی در میزان پرداختی و سودآوری خواهد داشت.

پرداخت کارمزد کمتر برای تراکنش‌های اتریوم
در بالا دیدیم که چطور می‌توانید با انتخاب بهترین زمان انجام تراکنش‌های اتریوم، ضمن بهبود بخشیدن به سرعت پردازش، هزینه گس اتریوم را نیز به اندازه معنی داری کاهش دهید. اما فارغ از این که می‌توانید بهترین زمان برای انجام تراکنش‌های اتریوم را انتخاب کنید، شما این فرصت را خواهید داشت تا از برخی تکنیک‌های ریز استفاده کرده و گس اتریوم را به واسطه آن کاهش دهید. در زیر دو مورد از این روش‌ها را مرور می‌کنیم که هر یک به شکلی کارآمد هستند.
استفاده از توکن چی گس
توکن چی گس کمک می‌کند تا هزینه گس اتریوم مربوط به یک تراکنش را کاهش دهید. در واقع توکن چی گس، نوع سیستم ذخیره سازی است که در زمان پایین بودن گس اتریوم باید آن را ایجاد کرده باشید. به این شکل شما می‌توانید زمانی که گس اتریوم پایین است، توکن چی گس را ایجاد کرده و زمانی که هزینه گس بالا رفت، از آن استفاده کنید.
ارسال تراکنش‌ها به دفتر کل دیگر
همین طور شما می‌توانید از تکنیک ارسال تراکنش‌ها به دفتر کل دیگر استفاده کرده و با استفاده از این روش هزینه‌های گس اتریوم را کاهش دهید. استفاده از راه حل‌های لایه دو از جمله xDai کمک می‌کند تا با ارسال تراکنش‌ها به یک دفتر کل دیگر، به طور کلی هزینه گس اتریوم را نپردازید. با ارسال تراکنش‌ها به دفاتر کل دیگر،  در بدو امر کارمزد اولیه مشخص خواهد شد  و پس از آن می‌توان انتقال توکن‌ها را بدون پرداخت هزینه انجام داد.
البته در کل حرکت به سمت ارسال تراکنش‌ها از این طریق، آن قدرها مورد اقبال کاربران قرار نگرفته است، اما به هر ترتیب اگر مایل به کاهش قابل توجه گس اتریوم باشید، این بهترین راه حل به حساب می‌آید.

سخن پایانی
از آن جایی که پرداختن هزینه‌های بالای گس اتریوم برای تراکنش‌های مختلف، باعث می‌شود که متحمل پرداخت‌های سنگینی در معاملات خود شوید، شناخت بهترین زمان برای انجام تراکنش‌های اتریوم کمک خواهد کرد تا این هزینه‌ها را به حداقل برسانید. به علاوه بهبود سرعت پردازش نیز از این طریق میسر خواهد بود. شما معمولا تراکنش اتریوم را در چه ساعاتی از روز انجام می‌دهید و آیا پیش از این برنامه ریزی درستی برای این موضوع داشته‌اید؟ امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد. تجربیات و نظرات خود در این باره را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید.
 
انتهای رپرتاژ آگهی/ 
 

    نظرات بسته شده اند