آموزش خصوصی ریاضی در کوشیار

آموزش خصوصی ریاضی در کوشیار

آموزش خصوصی ریاضی در کوشیار

ریاضی! درسی پر چالش که اگر آن را یاد نگیرید با حفظ کردن فرمول‌ها راهی به دنیای جذاب وشیرین آن نخواهید داشت! هرگز نمی‌توانید این دانش را صرفاً با تقلید کردن از چند رابطه‌ای که نمی‌دانید از کجا آمده است، درک کنید. برای فراگرفتن این درس هیچ راهی نیست مگر حل تمرین زیاد و مثال‌های گوناگون و فکر کردن پیرامون موضوعات مطرح شده در هر مبحث.
اما تدریس خصوصی ریاضی چطور می‌تواند مشکل ما را حل کند؟ برای ادامه مقاله از تجربیات آقای حسین بهمن آبادی، دانشجوی المپیادی دانشگاه صنعتی شریف و مدرس با سابقه مراکز استعدادهای درخشان استفاده می‌کنیم. ایشان بعد از کسب مدال المپیاد فیزیک کشوری و همزمان با ورود به دانشگاه و شروع به تحصیل در رشته مهندسی مکانیک، فعالیت خود را به عنوان مدرس ریاضی و فیزیک در سطوح پیشرفته، المپیاد و کنکور در مدارس سمپاد شروع کرده و این فعالیت تا به امروز ادامه دارد.
ایشان بعد از مدتی برای ارتباط مستقیم با دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور وبسایت kooshyarlearn.ir را به عنوان اولین برند شخصی حوزه تدریس خصوصی ریاضی، فیزیک، مشاوره تحصیلی و همچنین آموزش برنامه نویسی را راه اندازی نموده و ارتباطی خارج از قواعد دست و پا گیر سازمانی و محدویت‌های مکانی با محصلان سراسر کشور برقرار کردند.

سبک آموزش ریاضی در وبسایت کوشیار
اما بحث اصلی در خصوص اثر تدریس خصوصی ریاضی است، آقای بهمن آبادی معتقد است که آموزش ریاضی باید مبتنی بر روش یادگیری به طریق حل مسئله، صبورانه و با حل مسائل فراوان انجام شود. یعنی افراد باید بتوانند در درگیر شدن با مسائل متنوع موضوعات را خودشان کشف کنند و نه اینکه ما مستقیم آموزش بدهیم.
اگر به ابتدای کتب ریاضی وزارت آموزش و پرورش نگاه کنید خواهید دید که اصولاً در آنجا هم به این روش اشاره و بر روی آن تاکید شده است. یعنی برای یک دانش آموز هیچگاه نباید یک مطلب تدریس شود و ما خطابه خوانی داشته باشیم و بعد به سراغ حل مثال و تمرین برویم!
موضوع باید کاملاً برعکس باشد! یعنی همیشه یک سوال و یک تمرین داریم که سرنخی از موضوع جدید به ما می‌دهد و ما را به فضای تحلیل یک مسئله نو بکشاند. سپس با کمک معلم و همکلاسی‌ها باید مسئله را حل کنیم. بعد به سراغ حل مثال مشابه رفته و تازه بعد از این مرحله و به عنوان جمع بندی مدون شده از آنچه ضمنی و در حین حل تمرین آموخته‌ایم، درسنامه‌های کوتاه داشته باشیم.
مرحله پسینی هم حل سوالات بیشتر و مثال‌های چالشی‌تر است که بعضی از نکات ریز و ظریف را به ما نشان می‌دهد. این می‌شود مراحل یک جلسه استاندارد آموزش ریاضی و تدریس خصوصی ریاضی برای افرادی که قصد دارند خود یا فرزندشان عمیقاً ریاضی را درک کند تا بعد از مقطعی خودش بتواند کتب جدید را بخواند و در حوزه ریاضی صاحب نظر شود.

تدریس خصوصی ریاضی در کوشیار
نکته قابل توجهی که بعضاً مانع رسیدن به سبک یاد شده یعنی همان یادگیری به روش حل مسئله می‌شود، چیزی نیست جز زمان!  این عامل از سمتی هزینه را افزایش داده و از سمتی هم برای یک داوطلب کنکوری محدود است. یعنی شاید روش یاد شده برای داوطلبی که پایه ریاضی ضعیفی دارد چندان مفید نباشد، در مقابل برای افرادی که وقت بازتر دارند و به دنبال شرکت در آزمون‌ خاصی نیستند، عالی است.
پس با توجه به محدودیت وقت باید به سمت روش‌های تستی و فرمول‌های حفظی برویم!؟ خیر به هیچ وجه! حرکت به سمت فرمول‌های تستی عجیب و غریب تکنیک بازاریابی کهنه شده ای است برای جذب بازار حداکثری از خیل عظیم دانش آموزان کنکوری!
افرادی که در تبلیغات پر سر و صدای خود دائماً به دنبال این هستند که برای هر سوال یک فرمول ابداع کنند (!) شما را از این نکته اغفال می‌کنند که اصولاً در ریاضیات به اضافه کردن یک یا چند کلمه یک مسئله را می‌توان به قدری تغییر داد که دیگر قابل حل نباشد چه برسد به اینکه فرمول‌های تخیلی در آن کار کند یا خیر!
با این اوصاف در مجموعه کوشیار برای تدریس خصوصی ریاضی کنکور به یک داوطلب آزمون سراسری که وقت کمی نیز دارد چه می‌کنید؟ برای چنین افرادی شاید روش یادگیری به طریق مسئله دیگر کارآمد نباشد اما به عنوان روش جایگزین بجای ارائه کردن فرمول‌های حفظی، به سمت درسنامه‌های کوتاه و فشرده می‌رویم و سعی می‌کنیم شهود دانش آموز را در مسائل ریاضی سریعاً تقویت کنیم.
مثلاً گزاره‌‌ای که می‌گوید ” در هر مثلث ضلع روبرو به زاویه بزرگتر، قطعاً بزرگتر است ” را با شهود هندسی به فرد نمایش می‌دهیم و نمی‌گذاریم او این گزاره را صرفاً به صورت متن به ذهن بسپارد.
بعد از تدریس سریع مفاهیم و حل مثال وارد فضای تست شده و از سطح ساده تا پیشرفته تست‌ها و ایده‌ها را بررسی می‌کنیم. بعد از آن هم با دادن راهکاری برای روش مطالعه ریاضی کنکور داوطلب را در جهت مطالعه بهتر و پربازده‌تر هدایت می‌کنیم.
ترکیب حل تست‌های فراوان در کنار کلاس خصوصی ریاضی که به داوطلب نکات و مفاهیم را سریع، شهودی و فشرده آموزش می‌دهد، اشکالات او را رفع کرده و به راحتی سطح ریاضی فرد را بالا برده و دانش آموز نیز این تغییرات محسوس را در اثر کلاس کنکور ریاضی کاملاً درک می‌کند.
تدریس خصوصی ریاضی دانشگاهی در کوشیار
البته لازم به ذکر است که خدمات ما منحصر به مدارس و آموزش ریاضی و فیزیک مدارس نیست بلکه در سطوح پیشرفته و دانشگاهی نیز آمادگی برگزاری جلسات تدریس خصوصی ریاضی دانشگاهی را داریم. این موضوع برای دانشجویانی که قصد دارند با بالا بردن نمره ریاضی در کارنامه شانس گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های معتبر آمریکا، کانادا و یا اروپا را دارند بسیار مهم و حیاتی است. از طرفی این موضوع برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد MBA یا دیگر رشته‌ها نیز می‌تواند نقشی تعیین کننده داشته باشد.

تدریس خصوصی ریاضی Gre و Gmat در کوشیار
یکی دیگر از خدمات ما به حوزه آزمون‌های خارجی زبان نظیر GRE و GMAT برمی‌گردد. این آزمون‌ها که قرار است مهارت شما در زبان انگلیسی توام با قدرت ذهنی و استعداد تحلیلی شما را بسنجند همه ساله برگزار شده و برای شرکت در آن باید بر روی ریاضی نیز وقت ویژه بگذارید. سوالاتی شبیه به آزمون GMAT در سوالات استعداد تحلیلی کارشناسی ارشد MBA و همچنین آزمون دکتری همه رشته‌ها در ایران وجود دارد و داوطلبان آزمون ارشد مدیریت کسب و کار یا کنکور دکتری باید بتوانند به آنها پاسخ بدهند.
از آنجا که کسب نمره بالا در این آزمون منجر به گرفتن پذیرش از دانشگاه بهتر و همچنین به تبع آن فاند تحصیلی بیشتر می‌شود واضح است که نتیجه به صورت مستقیم بر کیفیت زندگی شما در کشور مقصد موثر است. بنابراین باید به طور ویژه بر روی ریاضی GRE و ریاضی GMAT وقت بگذارید.
تدریس خصوصی ریاضی YOS و SAT در کوشیار
آزمون YOS برای دانش آموزان خارجی دواطلب تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه و آزمون SAT برای دانش آموزان داوطلب تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان نظیر آمریکا و کانادا برگزار می‌شود. آزمون YOS به زبان فارسی یا انگلیسی برگزار شده و تمام تمرکز آن بر روش مباحث هوش و ریاضی است. از طرفی به دلیل قوی نبودن رقبای شما در این آزمون به نسبت کنکور 600 هزار نفری تجربی (!) در ایران، گرفتن پذیرش تحصیل در پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی راحت‌تر است و بجای مطالعه 9 درس تنها درس ریاضی و هوش را باید بخوانید!
آزمون SAT شبیه به GRE و GMAT بوده، یعنی صرفاً سنجش زبان نیست و ریاضیات در آن نقش ویژه دارد. بنابراین باید برای شرکت در این آزمون نیز برنامه ریاضی ویژه داشته باشد.
تدریس خصوصی ریاضی تیزهوشان در کوشیار
تحلیلی، بررسی ایده‌ها و آموزش نکات سوالات مطرح شده در آزمون تیزهوشان چه در بخش ریاضی و چه در بخش هوش می‌تواند از دیگر خدماتی باشد که شما از وبسایت کوشیار در زمینه تدریس خصوصی دریافت می‌کنید. در واقع با شرکت در کلاس‌های کوشیار مطمئن خواهید بود که زیر نظر یک فرد مجرب و توانمند در حوزه المپیاد و کنکور تیزهوشان فرزندتان برای قبولی در مدارس استعدادهای درخشان آماده می‌شود.
دقت کنید که اصولاً  تحصیل در این مدارس می‌تواند به کلی زندگی یک فرد مستعد و علاقه‌مند به یادگیری را متحول کند. وجود کلاس‌های المپیاد و کلاس‌های فوق برنامه ای که خاص این مدارس هستند، این مراکز را به یکی از ویژه‌ترین آموزشگاه‌های کشور تبدیل کرده است.
لازم به ذکر است که شاید همه مراکز سمپاد چنین ویژگی‌هایی نداشته باشند، پس باید برای قبولی در بهترین مرکز آموزشی تیزهوشان شهر خودتان بیشترین نمره ممکن را در آزمون کسب کنید. چرا که اصولاً دادن پذیرش به دانش آموزان در مدارس برتر به ترتیب رتبه کسب شده است.
تدریس خصوصی ریاضی و معلم خصوصی ریاضی در کوشیار
در آخر شما را دعوت می‌کنیم به وبسایت ما به نشانی kooshyarlearn.ir سر زده و یا با شماره تلفن 09364166626 جهت رزرو کلاس خصوصی ریاضی به صورت پیام یا تماس تلفنی، ارتباط بگیرید. چنین سبکی از تدریس خصوصی ریاضی در کنار معلمی با این تجربه و رزومه تحصیلی و کاری را در استاد بانک، استاد سلام، آقااجازه و دیگر سایت‌ها غیر از کوشیار نیز نمی‌یابید، پس برای تدریس خصوصی ریاضی حتماً سری به کوشیار بزنید!
 

    نظرات بسته شده اند