جزئیات افزایش مزد کارگران برای سال آینده اعلام شد

جزئیات افزایش مزد کارگران برای سال آینده اعلام شد

جزئیات افزایش مزد کارگران برای سال آینده اعلام شد

به گزارش تابناک اقتصادی، حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار، و رفاه اجتماعی گفت: شورای عالی کار در هشتمین جلسه سال جاری خود بعد از 14 ساعت مذاکره بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان بالاخره به توافق رسید و حداقل مزد ماهانه کارگران سال آینده با رشد 57.4 درصد همراه می‌شود به گونه‌ای که حداقل دریافتی یک کارگر با دو فرزند 6 میلیون و 725 هزار تومان خواهد شد. این رقم در سال جاری 4 میلیون و 376 هزار تومان بوده است که از رشد 53.7 درصد برخوردار است.
وی افزود: همچنین برای یک خانوار 3.3 نفری حداقل دریافتی ماهانه 6 میلیون و 433 هزار تومان خواهد بود این رقم در سال جاری 4 میلیون و 190 هزار تومان بودها ست که حدود 2 میلیون و 400 هزار تومان افزایش یافته است. همچنین برای کارگر با داشتن یک فرزند حداقل دریافتی 6 میلیون و 307 هزار تومان خواهد بود که این رقم درسال جاری 4 میلیون و 111 هزار تومان بوده که این هم 2.4 میلیون تومان افزایش یافته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای اولین بار بعد از ده‌ها سال حداقل مزد کارگران در 19 اسفندماه تعیین شدو  خبر خوبی برای جامعه کار، تولید و کارگران است و این باعث شده است که در مستمری بازنشستگان نیز افزایش قابل توجهی روی دهد.
وی همچنین گفت: افزایش حداقل حقوق کارگران در سال آینده بیش از تورم خواهد بود که باعث می‌شود قدرت خرید جامعه کارگری ترمیم شود و تقاضای مؤثر دراقتصاد بیشتر شود.
وی به تلاش نمایندگان کارگران و کارفرمایان طی دو ماه گذشته در شورای عالی کار اشاره کرد و گفت: همچنین رئیس‌جمهور در هفته گذشته دستور داد که مسائل رفاهی کارگران مورد توجه قرار گیرد که با تصویب افزایش 57.4 درصدی در حداقل مزد کارگران این خواسته رئیس‌جمهور نیز برآورده شد و در پایه حقوق و مستمری بازنشستگان هم تأثیر مثبتی دارد.
وزیر کار همچنین گفت: حق مسکن کارگران در سال آینده به 650 هزار تومان می‌رسد. این رقم در سال جاری 450 هزار تومان بوده است که حدود 42 درصد رشد داشته، همچنین به طور میانگین حداقل حقوق کارگران 57.4 درصد و سایر مؤلفه‌های حداقل دستمزد به طور میانگین 53.5 درصد افزایش یافته است.
عبدالملکی این را هم گفت: البته حق مسکن کارگران باید در دولت تصویب شود که از قبل قول تصویب آن را گرفته‌ایم و مشکلی برای تصویب آن وجود ندارد.

    نظرات بسته شده اند