استانداردسازی 4 هزار قطعه تولیدی پیشرفته در شرکت صنایع تولیدی کروز

استانداردسازی 4 هزار قطعه تولیدی پیشرفته در شرکت صنایع تولیدی کروز

استانداردسازی 4 هزار قطعه تولیدی پیشرفته در شرکت صنایع تولیدی کروز

 
شرکت کروز به عنوان بزرگترین قطعه ساز کشور، از سال 61 فعالیت خود را شروع کرد و در مدت 30 سال به بزرگترین و اصلی ترین تامین کننده قطعات در صنعت خودرو ایران تبدیل شد؛ این شرکت با 300 شرکت و کارگاه تولیدی و رویکرد برون سپاری توانسته بیش از 3 هزار و 900 قطعه در 18 گروه محصول را داخلی سازی کند.
 
در حال حاضر بیش از 300 تامین کننده و مجموعه های کوچک و بزرگ در حوزه های مختلف از جمله انواع و اقسام قطعات فلزی، غیرفلزی شیمیایی و پلیمری با این شرکت بزرگ فعالیت می کنند؛ همچنین این شرکت در تلاش است تا تولید قطعات وارداتی با توجه به دانش، تکنولوژی و مهارت هایی که در کشور وجود دارد به تامین کنندگان داخلی واگذار کند.
 
فعالیت این شرکت از سال 61 آغاز شده که با بهره گیری از مهارت و توانمندی تامین کننده های قطعات، تولید برخی قطعات را با حفظ کیفیت در دستور کار قرار داده است.
 
آقای محمد علیپور مدیر کیفیت شرکت صنایع تولیدی کروز با بیان اینکه شرکت کروز طی سال های متمادی توانسته اقدامات موثری در استانداردسازی قطعات تولیدی داشته باشد، گفت: شرکت کروز به عنوان بزرگترین قطعه ساز کشور ، با ارائه تنوع بالایی از محصولات خودرویی ، خود را متعهد به پیاده سازی و اجرای استاندارد های روز کیفیت جهت حصول به رضایت بالای مشتریان میداند که این مهم را از طریق استقرار سیستم مدیریت کیفیت با اجرای الزامات استاندارد IATF 16949 + ISO 9001 و همچنین پیاده سازی الزامات مشتریان خود (ISSR , SSQR) ، با اخذ گریدهای رده بالای مشتریان (گرید A) ، محقق نموده است.
 
به گفته علیپور، این سازمان در اولین گام با رعایت و تعهد به اجرای خط مشی سازمانی خود در جهت استانداردسازی قدم برداشته است و در ادامه با تعریف و بروزآوری روش های اجرایی مناسب در جهت افزایش فرهنگ کیفیت و ایمنی ، افزایش کارایی و قابلیت اطمینان محصولات به کار خود ادامه داده است؛ همچنین این سازمان با پیاده سازی الزامات استاندارد ISO 14001 و ISO 45001 تعهد پایدار خود را به مسائل زیست محیطی و ایمنی / بهداشت اثبات نموده است .
 
مدیر کیفیت شرکت صنایع تولیدی کروز با بیان اینکه هم اکنون شرکت کروز از جهت تعدد و تنوع محصولات دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد با اختلاف زیادی از سایر تامین کنندگان زنجیره تامین خودرو سازان قرار دارد، گفت: این شرکت بالغ بر 20 فقره پروانه معتبر کاربرد علامت استاندارد را اخذ نموده و 12 فقره پروانه ، در حال اخذ استاندارد می باشد.
 
این مقام مسئول در ادامه افزود: از پروانه های معتبر کاربرد علامت استاندارد می توان به انواع چراغ ، انواع آینه های جانبی ، سوییچ استپ ترمز ، سیم انرژی ، انواع بوستر ترمز خودرو اشاره کرد.
 
همچنین وی در ادامه گفت: از پروانه های در حال اخذ نیز می توان به مجموعه دسته سیم، سوکت اتصالات الکتریکی، کاتالیست، سیلندرهای اصلی ترمز هیدرولیکی، کیسه هوا (ایربگ)، سوییچ لای دری، دسته راهنما، مخزن پلاستیکی سیلندر اصلی ترمز، چراغ های داخلی و کلید گردان تنظیم سرعت فن کولر و بخاری خودرو نام برد.
 
در پایان باید گفت، شرکت صنایع تولیدی کروز توانسته بدون توجه به تحریم های ظالمانه به ویژه در صنعت خودرو تولید را با قدرت ادامه دهد به گونه ای که در حوزه الکترونیک، کروز 60 درصد قطعات دو خودروساز کشور را تامین می کند.
 
شرکت صنایع تولیدی کروز از سال 92 تولید اولین نسل از ECU را آغاز کرد و تا به امروز توانسته 5 نسل متفاوت از آن را داخلی سازی کند و چندی پیش از ششمین نسل از این قطعه رونمایی کرد؛ در واقع این شرکت قطعه سازی نخستین شرکت داخلی در بومی سازی صد در صدی ECU است.
 
ناگفته نماند، شرکت صنایع تولیدی کروز بزرگترین و پیشرفته ترین قطعه ساز کشور در سال های اخیر کلیه چراغ های تولیدی خود را با استفاده از نوین ترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی، تولید و بومی سازی کرده است و در تامین گستره ی عظیمی از چراغ خودروهای داخلی ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و گروه بهمن نقش بسزایی دارد.
 
این شرکت به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین کارخانه تولید قطعات خودرو در کشور در 260 هزار متر سالن تولید و حدود 13 هزار نفر پرسنل برای توسعه هر چه بیشتر با شرکت های تولید کننده قطعات و مواد زیر مجموعه همکاری می کند.
 
بیش از 500 میلیون عدد قطعه طی یک سال اخیر خریداری شده است که باعث شده از خروج 6 میلیون یورویی جلوگیری کند.

    نظرات بسته شده اند