صادرات نفت از سوی اوپک پلاس کاهش می یابد

صادرات نفت از سوی اوپک پلاس کاهش می یابد

صادرات نفت از سوی اوپک پلاس کاهش می یابد

وزیر نفت عربستان گفت: اولین کاهش عرضه نفت از سوی اوپک پلاس در بیش از یک سال گذشته نشان می‌دهد که این ائتلاف در مدیریت بازارهای جهانی نفت خام جدی است.

به گزارش  مهر؛ عربستان سعودی که رهبری ائتلاف “اوپک پلاس” را بر عهده دارد، گفت که اولین کاهش عرضه نفت از سوی این ائتلاف در بیش از یک سال گذشته نشان می‌دهد که این ائتلاف در مدیریت بازارهای جهانی نفت خام جدی است و آماده اتخاذ اقدامات پیشگیرانه است.
عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در مصاحبه با بلومبرگ، پس از موافقت اوپک پلاس برای کاهش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای نفت، گفت: این تصمیم بیانگر اراده‌ای است که ما از همه ابزارهای اتحاد خود استفاده خواهیم کرد. روز در ماه اکتبر
وی افزود: تعدیل ساده نشان می‌دهد که ما در حمایت از ثبات و عملکرد مؤثر بازار به نفع فعالان بازار و صنعت، مراقب، فعال و فعال خواهیم بود.
این کاهش برای بسیاری از بازرگانان که انتظار داشتند سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و شرکای آن با افزایش قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار در هر بشکه، تولید خود را ثابت نگه دارند، تعجب آور بود.همچنین به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده بازار سخت‌تر شود، زیرا اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را بر صادرات روسیه اعمال می‌کند.
با این حال، اوپک پلاس نیز با بازاری مواجه است که در آن نگرانی‌ها در مورد قدرت تقاضا بیشتر از عرضه است. آتی نفت خام در سه ماه گذشته به دلیل تهدید رکود اقتصاد جهانی حدود ۲۰ درصد از دست داده است.
چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت، نشانه‌هایی از رکود اقتصادی «نگران‌کننده» را نشان داد، زیرا مصرف در ماه ژوئیه ۹.۷ درصد کاهش یافت و در میان فعالیت‌های تجاری ضعیف و محدودیت‌های شدید «کووید -۱۹» به پایین‌ترین حد در دو سال گذشته رسید.

    نظرات بسته شده اند