بازار داغ طراحی داخلی منازل در تهران

بازار داغ طراحی داخلی منازل در تهران

بازار داغ طراحی داخلی منازل در تهران

پیشینه آینه کاری

آینه در فرهنگ ایران نماد پاکی و روشنایی، راست‌گویی و صفا است. در فرهنگ معین، کلمه‌های آئینه و آبگینه مترادف آینه آمده‌اند. ارتباط این‌ها را می‌توان در بازتاب تصویر دانست. درواقع آینه، واقعیت وجود را به تصویر می‌کشد.
آب و آینه را می‌توان در بناهای تاریخی ایرانی به‌صورت پررنگ مشاهده کرد. شاید گرایش به استفاده از آینه در معماری اصیل ایرانی، به‌غیر از مسائل اقتصادی، ریشه در باورها و اعتقادات ما ایرانی‌ها هم دارد. اما هنر آینه کاری در ایران به دوره ساسانیان برمی‌گردد. ریشه‌های آینه کاری به‌صورت امروزی را می‌توان در دوران صفویان یافت. در آن دوران، تاجران ایرانی آینه را از اروپا به ایران می‌آوردند. در مسیر سفر و به‌خاطر دشواری راه، بعضی از این آینه‌ها می‌شکستند. از آن‌جایی‌که آینه وسیله گران‌بهایی بود و تاجران هم زحمت زیادی برای آوردن آن‌ها کشیده بودند، نمی‌توانستند آینه‌های شکسته را دور بریزند.
هنرمندان ایرانی برای استفاده از تکه‌های شکسته آینه دست به ابتکار زدند. آن‌ها از تکه‌های آینه برای تزئین سطوح داخلی استفاده کردند. این‌گونه بود که هنر آینه کاری در ایران کم‌کم شکل گرفت.
انواع آینه کاری
سنتی
مدرن
آینه کاری چه فایده‌ای دارد؟
هر هنری مزایای خاص خود را دارد، بهتر است ابتدا با مزیت‌های این هنر آشنا شوید تا درباره‌ی استفاده از آن تصمیم بگیرید.

زیبایی محیط را بیشتر می‌کند

اگر می‌خواهید منزل خود را زیبا کنید، می‌توانید از هنر آینه کاری بهره ببرید. استفاده از آینه کاری متناسب با فضا و مکان شما، با رنگ، طرح، نقش و برش‌های مناسب می‌تواند فضای لوکس، زیبا و مدرنی را در خانه شما ایجاد کند. طرح کاشی‌مانند، پازلی و گرد، از پرطرف‌دارهای طرح‌ آینه کاری هستند.

پرنور کردن فضا

اگر خانه شما کم‌نور است و نمی‌دانید که چطور بدون تغییر فضا، مشکل را برطرف کنید؛ استفاده از آینه کاری راه‌حل شماست. آینه وسیله‌ای فوق‌العاده برای ایجاد روشنایی در قسمت‌های تاریک یا کم‌نور خانه است. اگر آینه را نزدیک پنجره نورگیر نصب کنید؛ فضای خانه را با انعکاس نور، روشن می‌کند. آینه نه تنها در روز، بلکه شب هنگام نیز مفید است و می‌تواند نور لامپ‌ها را منعکس کند؛ پس آینه کاری در مصرف برق شما صرف‌جویی می‌کند؛ زیرا نیاز به نور لامپ کمتری برای روشنایی منزل خواهید داشت.

بزرگ‌ جلوه دادن محیط

آینه نه تنها محیط را پر نور می‌کند، بلکه آن را بزرگ‌ نشان می‌دهد. در فروشگاه‌ها مثل طلافروشی، بوتیک، میوه‌فروشی و… از آینه برای بزرگ‌ نشان دادن مغازه و نشان دادن جنس‌های بیشتر استفاده می‌شود. شما نیز می‌توانید به کمک آینه کاری، کاری کنید که فضای ثابت خانه شما، بزرگ‌ به چشم بیاید.

ایجاد احساس آرامش و نشاط

هنگامی‌که از آینه برای طراحی داخلی منزل استفاده می‌شود، درخشش و جذابیت خانه را بیشتر می‌کند. آینه، چشم را به خود جلب کرده و القا کننده آرامش است. آینه کاری با افزایش روشنایی خانه و بزرگ‌ جلوه دادن آن، سبب ایجاد حس نشاط بیشتری در اهالی خانه می‌شود.

پوشش ایرادات دیوار

اگر قسمتی از دیوار شما مشکل دارد و نمی‌دانید چه کاری می‌توانید برای آن انجام دهید، چیست؟ آینه کاری می‌تواند گزینه خوبی باشد. با کمک آینه می‌توانید دیوار را بپوشانید و جلوه زیبایی به آن ببخشید تا علاوه‌بر مزیت‌هایی که دارد، در صرف هزینه برای تعمیر دیوار صرفه‌جویی کرده باشید.

ایجاد انگیزه برای افراد محیط

جالب است بدانید که آینه می‌تواند انگیزه را بیشتر کند و از همین نکته در باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها استفاده می‌کنند و دیوار را با آینه کاری مزین می‌کنند تا انگیزه ورزش‌کاران را بیشتر کنند. شاید برای شما سوال باشد که چگونه آینه سبب افزایش انگیزه می‌شود و آیا برای همه این تاثیر را دارد؟ شما به‌عنوان یک انسان، دوست دارید کاری را انجام دهید و وقتی خود را مشغول این کار ببینید، برایتان ارزش زیادی دارد و انگیزه به شما می‌دهد تا بیشتر و بهتر آن را انجام دهید.

افزایش دید و بیشتر شدن احساس امنیت

اگر آینه را در محل‌های مناسب قرار دهید، میدان دید شما را بهتر می‌کند. می‌دانید که فضا را روشن‌ نیز می‌کند، هر دوی این‌ها، حس تسلط بر محیط خانه را به شما داده و نقاط کور را برای‌تان کمتر می‌کند که نتیجه‌ای جز افزایش حس امنیت ندارد.
آینه دکوراتیو چیست؟
نوعی از آینه که برای طراحی داخلی منازل و دکوراسیون آن‌ها استفاده می‌شود، آینه دکوراتیو نام دارد و با توجه به کاربردشان، دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند. این تفاوت ناشی از کیفیت مواد اولیه‌ی به‌کاررفته در ساخت آن‌ها است. می‌توانند برای زیبایی دیوار یا کف به‌کار روند و دارای تنوع رنگی هستند.

مزایا و کاربردهای آینه دکوراتیو:
اینه دکوراتیو به خاطر مزیت‌هایش، موردتوجه طراحان داخلی قرار گرفته است. از مزیت‌های آن، می‌توان موارد زیر را نام برد:

کم هزینه هستند.

سبب می‌شوند که فضاهای کوچک، بزرگ‌ به چشم بیایند.

می‌توانند هر سلیقه‌ای را راضی کنند.

دارای اندازه‌های متغیر هستند.

سبب افزایش روشنایی محیط می‌شوند.

استفاده از آن‌‌ها، آرامش روحی را سبب می‌شود.

مواردی که می‌توان از آینه دکوراتیو استفاده کرد:

اطراف تلویزیون

سالن پذیرایی

آشپزخانه

اتاق‌ها

ستون‌ها

حمام

سرویس بهداشتی

روی کابینت‌ها

محیط‌های اداری

تالارهای عروسی

و…

نکات قبل از خرید آینه دکوراتیو:
آینه دکوراتیو می‌تواند درخشندگی زیادی به طراحی داخلی خانه شما بدهد. ما به شما توصیه می‌کنیم که قبل از خرید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:
۱. شکل ظاهری:
ویژگی خوب آینه دکوراتیو باز بودن دست شما در طرح و اندازه‌های آن است که می‌توانید متناسب با متراژ و سطح موردنظرتان، طرح مناسب را انتخاب کنید.
۲. اندازه:
اندازه آینه دکوراتیو در جلوه‌دهی و جلب توجه نقش زیادی دارد. می‌خواهید خانه‌تان بزرگ‌ نشان داده شود؟ از آینه تمام قد ( آینه قدی ) و سایز بزرگ استفاده کنید. اگر می‌خواهید ستون‌های خانه‌تان را زیبا کنید، از مدل‌های چند تکه استفاده نمایید.
اندازه و تعداد قطعه، متناسب با کاربرد و محل نصب انتخاب می‌شود.
۳. نصب:
آینه دکوراتیو از چند تکه جدا تشکیل‌شده که درنهایت کنار هم قرار می‌گیرند. طرح و مدل قرارگیری این تکه‌ها و روش نصب آن‌ها، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی نهایی آن‌ها دارد. شیوه نصب آن‌ها بر دیوار یا ستون می‌تواند به کمک میخ یا چسب صورت گیرد.
۴. قیمت:
آینه دکوراتیو بسته به طرح، اندازه، جنس و کارگاه سازنده می‌تواند دارای قیمت‌های مختلفی باشد که قبل از خرید، باید موردتوجه قرار گیرد.
۵. جنس:
جنس ساخت آینه در گذر زمان تغییراتی را داشته است. در قدیم از جیوه استفاده می‌شد و امروزه برای افزایش درخشندگی از نقره استفاده می‌شود. ابزارهای جدید ساخت آینه دکوراتیو، شیشه و پلکسی گلاس است. شیشه درخشندگی بالاتری دارد، اما وزن و شکنندگی آن نیز بیشتر است که یک ایراد به حساب می‌آید. پلکسی گلاس، وزن پایین‌ و شکنندگی کمتری دارد؛ بنابراین استفاده از آن، به‌صرفه است.
۶. رنگ:
می‌توان آینه دکوراتیو را با رنگ‌های مختلفی ساخت، قبل از سفارش، به رنگ زمینه محل نصب توجه کنید؛ زیرا ترکیب رنگ‌ها تاثیر زیادی در زیباسازی و جلب توجه دارند.
۷. تراش آینه:
آینه دکوراتیو تراش‌دار، یکی از مدل‌های پرکاربرد است. نحوه برش و تراش، در نمای کار تاثیر زیادی دارد.
آینه قدی
شما می‌توانید در بعضی از بخش‌های خانه از آینه قدی استفاده کنید. روبه‌روی ورودی منزل و داخل اتاق برای انتخاب تیپ مناسب شما، مکان‌های مناسب استفاده از آینه تمام قد بوده که علاوه‌بر زیبایی، مفید و کاربردی است.
آینه تراش چیست؟
آینه تراش یک نوع آینه است که لبه‌های آن بر اساس ضخامت جام آینه از ۱ تا ۵ سانتی‌متر با زوایه ملایم از صفر تا ۴۵ درجه توسط دستگاه‌ها، تراش داده می‌شود تا حالت یک قاب به خود بگیرد. تراش سبب ایجاد دو صفحه تابنده در کنار یک‌دیگر می‌شود.
نام‌های دیگر آینه تراش عبارتنداز: آینه تراش دار، آینه تراش خورده، آینه ابزار خورده
توجه داشته باشید که در ساخت آینه دکوراتیو و آینه کاری، می‌توان از انواع آینه تراش خورده استفاده کرد؛ زیرا در آینه تراش با ابزارهایی، صرفا ضخامت لبه‌های آینه را کمتر کرده و ضخامت بقیه بخش‌های آینه تغییری نمی‌کند. از طرفی، تیزی لبه آینه را می‌گیرد و انعکاس نور، درخشش و زیبایی آینه را در لبه‌ها افزایش می‌دهد؛ به همین دلیل به این آینه‌ها، آینه ابزار خورده نیز می‌گویند.
چند مزیت آینه تراش:

شبیه آینه قاب شده است، اما وزن کمتری دارد.

آینه تراش چون صیقل داده می‌شود، لبه‌های تیز و برنده‌ای ندارد.

درخشندگی بیشتری نسبت به آینه‌های معمولی دارد.

از آن‌جایی‌که آینه تراش، شکل‌های هندسی مختلفی دارد، برای ساخت آن دو نوع دستگاه وجود دارد:
دستگاه تراش راسته زن
دستگاه تراش فرم زن
نا گفته نماند که کیفیت کار با آینه باکیفیت بسیار بهتر می‌شود، شاید برایتان سوال باشد که آینه باکیفیت چیست؟
آینه باکیفیت چیست؟
عامل اصلی تفاوت آینه‌هایی که در آینه کاری به‌کار می‌روند، کیفیت آن‌هاست. به‌طورکلی دو نوع آینه وجود دارد: آینه با جیوه نیترات نقره و آینه با جیوه نیترات آلومینیوم. پشت این نیترات ها لعاب مسی به‌کار می‌رود و بعد هم ماده‌ای به‌نام فنزو به آن اضافه می‌شود. این دو لایه از خوردگی آینه جلوگیری کرده و باعث می‌شوند خراشیده نشود. آینه باکیفیت، آینه‌ای است که جام شیشه آن از مواد درجه‌یک تهیه‌ شده باشد، خط یا موج نداشته باشد، حباب یا جوش نداشته باشد و تمیز و براق باشد. جیوه و سایر موادی که در ساخت آینه به‌کار می‌روند هم باید درجه‌یک باشند.
سخن پایانی
می‌توانید برای داشتن اطلاعات بیشتر به سایت تجسم مراجعه کنید. یادتان باشد که تجسم مرجع مناسب و دقیق برای گرفتن قیمت انواع آینه و خرید آن جهت استفاده در طراحی داخلی منزل شماست تا دکوراسیون شیک و مدرن داشته باشید.
 
انتهای رپرتاژ آگهی/ 
 

    نظرات بسته شده اند