تمدید رتبه A از موسسه اعتباری (پایا) برای گروه بهمن

تمدید رتبه A از موسسه اعتباری (پایا) برای گروه بهمن

تمدید رتبه A از موسسه اعتباری (پایا) برای گروه بهمن

سال گذشته گروه بهمن بعد از کسب افتخاراتی نظیر خودروساز نمونه، بهره ورترین خودروساز، اولین خودروساز سبز، پیشرو بودن در میان شرکتهای خصوصی ، قرار گرفتن در میان کیفی ترین خودروهای تولیدی کشور، توسعه ساخت داخل محصولات ، سودآوری پایدار، اخذ جوایز و نشان های متعدد ملی در حوزه های تعالی سازمانی، کیفیت، بهره وری، مدیریت دانش و منابع انسانی، در رتبه بندی موسسه (پایا) رتبه A را کسب کرد و امسال نیز این رتبه تمدید شد.
در حال حاضر گروه بهمن تنها شرکت خودروساز کشور می باشد که موفق به کسب رتبه اعتباری درسطح A با دور نمای با ثبات شده است.
دریافت رتبه اعتباری بالا می تواند در تسهیل تامین مالی از بازار سرمایه موثر واقع گردد و همچنین این رتبه در ارتقای سطح اعتباری شرکت در سیستم بانکی ملاک ارزیابی قرار خواهد گرفت.
کسب رتبه اعتباری مناسب (حداقل رتبه BBB و بالاتر از آن که رتبه A می باشد) هم اکنون در بازار سرمایه به عنوان یک ارزش شناخته شده و این رتبه در کاهش ریسک اعتباری شرکت ها حائز اهمیت است و از این طریق شرکت ها می توانند بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را طبق ضوابط و دستورالعمل های تدوین شده توسط سازمان بورس اوراق بهادار، بدون وثیقه و ضامن تامین کنند.
اين موضوع فرآيند تامين مالی را كوتاه تر کرده و هزينه های انتشار اوراق و به تبع آن هزينه های تامين مالی را كاهش خواهد داد.
با اعطای رتبه اعتباری A به گروه بهمن، این شرکت می تواند بدون نیاز به رکن ضامن به انتشار اوراق اقدام کند و از این طریق فرآیند تأمین مالی کوتاه‌تر شده و هزینه‌های انتشار اوراق نیز کاهش می یابد که این امر کاهش هزینه‌های تامین مالی را به دنبال خواهد داشت.

    نظرات بسته شده اند