نیازمند همکاری مردم و صرفه‌جویی آن‌ها هستیم

نیازمند همکاری مردم و صرفه‌جویی آن‌ها هستیم

نیازمند همکاری مردم و صرفه‌جویی آن‌ها هستیم

به گزارش «تابناک»، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «علی‌اکبر محرابیان» امروز سه‌شنبه با اشاره به وضعیت مصرف برق در کشور، اظهار کرد: صنعت برق در ابتدای تحویل دولت سیزدهم با مشکلات فراوانی در حوزه تامین برق مردم و رضایتمندی مواجه بود که در این رابطه یک برنامه ١٠٠ اقدامی را با حمایت دولت و مجلس تدوین و با همکاری و مشارکت مردم این برنامه را اجرایی کردیم.
وی افزود: مهم‌ترین محورهای این برنامه افزایش ظرفیت نیروگاهی، بکارگیری و تعمیرات اساسی تمام نیروگاه‌های موجود و مدیریت مصرف بود.
وزیر نیرو ادامه داد: تا امروز دو سوم از مسیر اوج مصرف تابستان را پشت سر گذاشتیم و با کمترین مشکل توانسیم این دوره را سپری کنیم.
محرابیان با بیان اینکه خوشبختانه ۴٠ درصد مردم در مصرف خود صرفه‌جویی کردند، گفت: این 40 درصد پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق خود را دریافت کردند.
وی با اشاره به شرایط سخت صنعت برق در وضعیت کنونی آب و هوایی کشور، افزود: متوسط دمایی کشور نسبت به سال گذشته یک درجه بیشتر شده و در برخی نقاط مانند استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و حتی شمالغرب کشور ۴ الی ۵ درجه افزایش دما را شاهد هستیم.
محرابیان ادامه داد: برای هفته آینده هم پیش‌بینی می‌شود که شهرهای شمالی کشور شاهد افزایش دما باشند و در این صورت باعث افزایش مصرف برق خواهد شد.
وزیر نیرو با اشاره به لزوم تداوم همکاری مردم در زمینه صرفه‌جویی مصرف برق خاطرنشان کرد: اگر همکاری و صرفه‌جویی مردم مانند روزهای ابتدایی تابستان امسال تداوم داشته باشد، از روزهای باقیمانده تابستان نیز با کمترین مشکل عبور خواهیم کرد چرا که در حال حاضر نیازمند همکاری مردم و صرفه‌جویی آن‌ها هستیم.
وزیر نیرو با بیان اینکه بارش‌ها ممکن است به صورت نقطه‌ای باعث کاهش دما شود، افزود: زمانی که رطوبت در کشور بالا می‌رود، باعث افزایش مصرف برق شده و در این شرایط نیاز به صرفه‌جویی بیشتری داریم.
وی با اشاره به وضعیت مصرف برق در تابستان امسال، گفت: اوج مصرف برق کشور در تابستانی که پشت سرگذاشتیم حدود ۶٩ هزار و ٢٧٨ مگاوات بود، در حالی که تقاضای مصرف در سال گذشته ۶٧ هزار مگاوات بوده است.وی ادامه داد: تقریبا نسبت به سال گذشته تقاضای مصرف برق ۵ درصد افزایش پیدا کرده که نشانگر رشد مصرف در کشور است.

    نظرات بسته شده اند