اتکای خبرنگاران و بیمه گران بر اصل حد اعلای حسن نیت

اتکای خبرنگاران و بیمه گران بر اصل حد اعلای حسن نیت

اتکای خبرنگاران و بیمه گران بر اصل حد اعلای حسن نیت

روز خبرنگار به قلم مدیرعامل شرکت بیمه معلم …
شهادت محمود صارمی در روز هفده مرداد ماه، فرصتی است تا ضمن تبریک به خبرنگاران ، نگاهی به دنیای خبر در صنعت بیمه بیندازیم.
صنعت بیمه در تمام دنیا آرامش خاطر و امنیت را به جامعه عرضه می کند و آنچه که اخلاق گرائی در این صنعت را دو چندان می کند،” اصل حد اعلای حسن نیت است که یکی از سرفصلهای مهم در بیمه گری می باشد.”
اینجاست که اهمیت رعایت اخلاق حرفه ای و حسن نیت در صنعت بیمه ، این بازار مالی را منحصر بفرد می سازد .
بی تردید دنیای خبر و رسانه نیز در بازار بیمه از این اصول مستثنی نخواهد بود چرا که رعایت حد اعلای حسن نیت در حیطه رسانه، حرکت در مسیر حرفه ای گری است، در جائی که رسانه ضمن نقد اصولی و حرفه ای تلاش می کند تا از حواشی غیر واقعی که بر اعتماد عمومی خدشه وارد می کند، پرهیز کند.
بر کسی پوشیده نیست که دنیای خبر بدون نقد حرفه ای معنا ندارد چرا که تا زمانی که ضعف های بیمه گری در ایران توسط خبرنگاران آگاه و متخصص و حرفه ای واکاوی نشود، نمی توان انتظار توسعه و خدمت رسانی بهینه داشت.
بدون شک خبرنگار حرفه ای باید با نقد شرکتهای بیمه راه ترمیم و اصلاح را برای نهاد ناظر بگشاید تا جریانی در راستای اصلاحات ساختاری ایجاد کند.
اما آنچه که می تواند در مسیر نقد رسانه های آگاه و متخصص خلل ایجاد کند و فضای رسانه ای در صنعت بیمه را از اصول حرفه ای دور نگاه دارد و اصل حد اعلای حسن نیت را دچار خلل کند، افرادی هستند که بدون تخصص و پیشینه خبری و صرفا با اهداف نامطلوب ، اصلاحات خبری در صنعت بیمه را با وقفه روبرو می کنند.
آنچه که مسلم است امروزه با توسعه شبکه های اجتماعی و نفوذ اینترنت، مرزهای خبری در هم آمیخته و دیگر نمی توان انتظار داشت که به صورت سنتی اخبار جریان یابد. امروزه اپلیکیشن های مختلف این فرصت را در اختیار افراد قرار داده تا بتوانند در قامت شهروند خبرنگار نقش ایفاء کنند .
با علم بدین موضوع باید گفت دنیای جدید رسانه از یک سو می تواند فرصتی برای تولید انبوه محتوا ،در اختیار همگان قرار دهد که بدون شک فرصتهای بکری برای بازار بیمه مهیا می کند و از سوی دیگر همچون شمشیر دو لبه ای است که در صنعت تخصصی بیمه می تواند چالش آفرین باشد …در جائی که مرزهای تخصص و کم آگاهی شکسته می شود و چه بسا اصل حد اعلای حسن نیت زیر سوال می رود.
در اینجاست که باید قدر خبرنگاران با دانش و متخصص در صنعت بیمه را دانست و در مقابل حرفه ای گری آنها سر تعظیم فرود آورد …
چرا که آمیختن نقد به دانش و تخصص مسیر توسعه را برای شرکتهای بیمه فراهم می کند و از سوی دیگر جریان رسانه ای ماهر و با اخلاق راه را برای رشد رسانه نماها مسدود خواهد کرد.
امروزه اصطلاحات فراوانی در دنیای رسانه به گوش می رسد مانند فیک نیوزها و … که با رشد شبکه های اجتماعی لاجرم از وجود آنها چاره ای نیست.
زیرا تکنولوژی در کنار مزایائی که دارد چالش هائی را نیز با خود به همراه آورده است؛ اما پرواضح است که تقویت رسانه های تخصصی که به صورت آکادمیک تحصیل علم کرده اند و در پهنه صنعت بیمه به صورت عملی تجربه کسب نموده اند، می تواند صنعت بیمه را در ایجاد جریان رسانه ای آزاد و آگاه و با اخلاق یاری رساند.
شرکت بیمه معلم با 28 سال سابقه فعالیت در عرصه بیمه گری بر خود می بالد که همواره مورد نقد حرفه ای رسانه های متخصص و مجرب قرار گرفته و در سایه این نقد حرفه ای مسیر توسعه را پیش رو قرار داده است.
به نظر می رسد، صنعت بیمه در قالب شرکتهای بیمه ، نهاد ناظر و سندیکای بیمه گران جهت تقویت رسانه های واقعی که با تخصص و آگاهی قدم در راه اصلاح شرکتهای بیمه می نهند ، نیازمند برنامه مدون و مشخصی است تا با ایجاد جریان آزاد اطلاعات در سایه تخصص و حرفه ای گری فارغ از فضای مسموم حاشیه ای به اهداف کلان نائل شود.
در همین جا با یاد و خاطره شهید بزرگوار محمود صارمی، روز خبرنگار را به حرفه ای های دنیای خبر و رسانه تبریک می گوئیم و آگاهی بخشی و فعالیتهای حرفه ای خبرنگاران بزرگ را ارج می نهیم.
بیمه معلم همیشه رشد و توسعه خود را در سایه نقد های حرفه ای و راهکارهای بهینه خبرنگاران عزیز جستجو می کند.
 
محمد ابراهیم تحسیری 
مدیرعامل شرکت بیمه معلم
 

    نظرات بسته شده اند