در مدیریت مصرف برق ارجح منافع ملی است

در مدیریت مصرف برق ارجح منافع ملی است

در مدیریت مصرف برق ارجح منافع ملی است

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، “محمدمهدی زاهدی” افزود: بخش قابل‌توجهی از ناترازی موجود میان تولید و مصرف برق در فصل تابستان به گرمای شدید هوا و وارد مدار شدن سیستم‌های سرمایشی باز می‌گردد که در مجموع مدیریت بار مصرف برق را به‌ویژه در این ایام اجتناب‌ناپذیر می‌کند.
وی بر لزوم مدیریت مصرف برق در فصل تابستان تأکید کرد و گفت: وزارت نیرو در دولت جدید و برخلاف سال‌های قبل از ماه‌ها پیش برای روزهای گرم سال آماده شده است و اکنون تلاش می‌کند تا اعمال محدودیت‌های برقی در بخش‌های مختلف مثل صنعت، ادارات، کشاورزی پایداری شبکه برق را با کمترین خسارت و عدم قطعی برق در بخش خانگی و تجاری حفظ کند.
این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه صنعت برق یکی از صنایع کلیدی و حساس کشور است، خاطرنشان کرد: در دولت‌های گذشته بنا به دلایلی چون کم‌کاری مدیران وقت و نیز مشکلات موجود در بخش تأمین مالی، امکان توسعه کافی نیروگاه‌های کشور فراهم نشد و این موضوع سبب شد تا در حال حاضر و در ایام تابستان با ناترازی در تولید و مصرف برق روبه‌رو باشیم.
زاهدی گفت: منافع و مصالح ملی ایجاب می‌کند که در بخش‌های مختلف صرفه‌جویی صورت گیرد.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دولت نهم درباره ضرورت اعمال نشدن خاموشی در بخش خانگی، گفت: به صلاح نیست به دلیل مسائل و نیازهایی که وجود دارد برق بخش خانگی را وارد جدول قطعی برق کرد، اما باید تلاش کنیم با اصلاح فرهنگ پرمصرفی، ضمن ایجاد عدالت در توزیع مصرف برق، همچنین بخشی از انرژی که در این بخش اتلاف می‌شود، جلوگیری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو باید تلاش کند ضمن توزیع متناسب بار مدیریت مصرف برق در بخش‌های مختلف، برنامه‌های خود را در ادامه فصل گرم سال به‌گونه‌ای پیش ببرد که حداقل خسارت‌ها به بخش تولیدی و صنایع وارد شود.
زاهدی بیان کرد: از طرفی هم وزارت نیرو نباید نسبت به توسعه نیروگاه‌ها به‌ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر غافل باشد و برای افزایش توان و ظرفیت تولید برق کشور تا آنجایی که نیاز منطقی مصرف کشور را در شرایط عادی تامین می‌کند نهایت تلاش خود را بکار ببندد.

    نظرات بسته شده اند