نفت برنت به ۱۱۸ دلار در هر بشکه رسید

نفت برنت به ۱۱۸ دلار در هر بشکه رسید

نفت برنت به ۱۱۸ دلار در هر بشکه رسید

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۱۱۷ دلار در هر بشکه افزایش یافت، در حالی که قیمت نفت خام برنت معیار جهانی به ۱۱۸ دلار رسید

به گزارش مهر قیمت نفت پس از کاهش در یکی دو روز گذشته با اعلام خبر با کاهش ذخایر نفت خام آمریکا که نگرانی‌ها در مورد تنگنای بازار انرژی را تشدید کرد، دوباره کمی افزایش یافت.
نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۱۱۷ دلار در هر بشکه افزایش یافت، در حالی که قیمت نفت خام برنت معیار جهانی به ۱۱۸ دلار رسید و ضررهای وارد شده در اوایل جلسه را جبران کرد.
بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته بیش از ۵ میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که ذخایر بنزین در منطقه نیویورک به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۷ رسید.
پیش از این، گروه اوپک پلاس با افزایش ۶۴۸ هزار بشکه‌ای در روز در ماه‌های جولای و آگوست موافقت کرده بود. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که اتحادیه اروپا با ممنوعیت جزئی واردات نفت روسیه موافقت کرد.
قیمت نفت در ابتدای معاملات پس از گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه اعضای اوپک ممکن است تولید نفت خام را برای جبران هر گونه کاهش تولید روسیه افزایش دهند، کاهش یافت. هر دو شاخص برای هفته‌ها به دلیل فشارها بر صادرات نفت روسیه به دلیل تحریم‌های اروپا و آمریکا علیه مسکو پس از حمله این کشور به اوکراین، افزایش داشتند.
قیمت‌ها همچنین از کاهش تدریجی محدودیت‌های سختگیرانه ضد کووید -۱۹ توسط چین حمایت کردند. عمرو عبده، شریک مؤسس آکادمی بازرگانان آمریکا، گفت: کمبود در بازارهای نفت در حال حاضر حدود یک میلیون بشکه برآورد می‌شود و پس از تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا این کمبود افزایش خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: با فشارهایی که در حال حاضر بر شرکت‌های بیمه وارد می‌شود، این کمبود نیز افزایش می‌یابد و کشتی‌های حامل نفت روسیه را بیمه نمی‌کنند. وی خاطرنشان کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس به دلیل داشتن مازاد می‌توانند کمبود را جبران کنند، اما در انجام این کار تردید دارند زیرا می‌دانند که کمبود در آینده افزایش می‌یابد و شدیدتر خواهد شد.

    نظرات بسته شده اند