ارائه آموزش‌های نوین بستری برای ایجاد تحول بانکداری دیجیتال

ارائه آموزش‌های نوین بستری برای ایجاد تحول بانکداری دیجیتال

ارائه آموزش‌های نوین بستری برای ایجاد تحول بانکداری دیجیتال

 
به گزارش خبرنگار «تابناک» یکی موضوعاتی امروزه باید سرلوحه کاری سازمان‌ها، نهاد‌ها از جمله بانک‌های قرار بگیرد بحث ارتقای سطح آموزش کارکنان و فرهنگ سازی در این زمینه است چرا که ارائه اموزش‌های نوین می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در بانک‌ها و سازمان‌ها باشد.
اکثر کارشناسان معتقدند مهم‌ترین گام برای ورود به عرصه فناوری‌های نوین منجمله شکل‌گیری تحول دیجیتال بانکی ارتقاء فرهنگ و آموزش بانکداری دیجیتال در داخل سازمان بانک‌ها است. با توجه به ابعاد وسیع‌تر تحول دیجیتال بانکی نسبت به تجارب قبلی الکترونیکی بانک‌ها، این سازمان‌ها نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی بیشتر و دقیق‌تری در این حوزه هستند. به این دلیل که تحول دیجیتال بانکی، نه فقط سرمایه‌گذاری در حوزه نرم‌افزار‌ها و سیستم‌ها، بلکه تحولات شگرف در ساختار و فرآیند‌های بانک ایجاد می‌کند. همچنین آموزش و فرهنگ‌سازی سبب کاهش شکاف شایستگی‌های دیجیتال و مهارت‌افزایی دیجیتالی خواهد شد. 
در همین راستا بانک ایران زمین برای ارتقای فرهنگ بانکداری دیجیتال و سطح علمی کارکنان آموزش‌های گسترده‌ای را برگزار کرده است تا جاییکه با استفاده از این روند توانسته در حوزه بانکداری الکترونیک پیشگام از سایر بانک‌های باشد. 
براساس این گزارش بانک ایران زمین پیشرو در خدمات دیجیتال بانکی، در راستای سیاست‌های بانکداری دیجیتال خود با استفاده از فناوری احراز هویت الکترونیکی، امکانات غیرحضوری بسیاری را آماده کرده است که در صورت ارائه مجوزتوسط بانک مرکزی می‌تواند به زودی در این بانک عملیاتی کند و آماده است تا طرح‌های جدید را به مرحله اجرا در بیاورد. 
حتی مدیرعامل بانک ایران زمین معتقد است که یکی از اقدامات موردنظر برای تحول دیجیتال و بانکداری الکترونیک باید یکپارچه سازی کانال‌های ارائه خدمات، کانال موبایل و اینترنت و ارائه خدمات غیربانکی به مشتریان با متنوع سازی خدمات شعب دیجیتال بانکی ایجاد شود. همچنین، بانک ایران زمین آموزش کارکنان خود را در راستای پیاده کردن بانکداری دیجیتال به صورت ویژه مد نظر قرار داده است تا با استفاده از فناوری‌ها بتواند فرآیند ارائه تسهیلات را به عنوان یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین خدمت بانکی است؛ انجام دهد.

    نظرات بسته شده اند