ضرغامی: باید اعتبار پیکان را به عنوان میراث تمدنی حفظ کنیم

ضرغامی: باید اعتبار پیکان را به عنوان میراث تمدنی حفظ کنیم

ضرغامی: باید اعتبار پیکان را به عنوان میراث تمدنی حفظ کنیم

 
به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- عزت الله ضرغامی، در مراسم رونمایی از شناسنامه بین المللی خودروهای تاریخی ایران که در محل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد و به خودروی پیکان اختصاص یافت، گفت: پیکان خاطرات چندین نسل است، مردم خاطرات شیرینی از این خودرو دارند و با آن زندگی کرده اند. 
وی درباره عملکرد صنعت خودرو در چند سال اخیر گفت: شرکت ایران خودرو، سرمایه ملی محسوب می شود که باید همراه با دیگر شرکت های تولید کننده، خودروهای باکیفیت که حق مردم است را تولید و عرضه کند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: خودروسازان نباید ترسی از واردات داشته باشند و باید در یک فضای رقابتی و مدیریت درست با خودروهای وارداتی رقابت کنند، محصولات ایران خودرو در شرایط رقابت رشد خواهند کرد و با واردات از ارزش و دانش و توان خودروسازان داخلی کم نخواهد شد، در پایان این رقابت به نفع مشتریان خواهد بود.
محمد حسین صوفی، رییس کانون جهانگردی و اتومبیل رانی ایران نیز در مراسم رونمایی از اولین شناسنامه بین المللی خودروهای کلاسیک گفت: کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی، اقدامات بسیاری در بخش اتومبیل‌رانی برای گسترش فرهنگ گردشگری در کشور داشته است.
وی افزود: با حضور رییس FIVA  از اولین  شناسنامه بین المللی خودروهای تاریخی در ایران رونمایی شد که مالکان می توانند با این شناسنامه در مسابقات و رویدادهای جهانی شرکت کنند.
صوفی ادامه داد: حدود ٨٠کشور عضو «فیوا» هستند که ایران عضویت سی‌ام را دارد و از این پس با توجه به گسترش همکاری های بین المللی مالکان خودروهای پلاک تاریخی می توانند از مزایای این پلاک بهره‌ ببرند.
 

 
تیدو برسترس، رییس فدراسیون بین المللی وسایل نقلیه تاریخی نیز با اشاره به جذابیت های ایران در این حوزه گفت: باعث خوشحالی است که ایران عضو فیوا است و احترامی که مردم و نهادهای دولتی برای خودروهای تاریخی دارند، بسیار جالب است.
وی ادامه داد: مفهوم خودروهای تاریخی از نظر فیوا، وسیله نقلیه با قدمتی بیش از ۳۰ سال است که اصالت خود را حفظ کرده باشد و به صورت روزمره استفاده نشود. به این ترتیب این وسیله نقلیه یک میراث تاریخی به حساب می آید و سازمان های بین المللی چون اتحادیه اروپا و یونسکو هم آن را قبول دارند و ما در فیوا نقش حفظ آن‌ها را داریم.
برسترس گفت: اولین خودرویی که باعث صنعتی شدن ایران شده پیکان است و باید در رده میراث تاریخی قرار بگیرد و این انتخاب بسیار مناسبی است.

    نظرات بسته شده اند