سلطان حافظه جهان، باز هم رکورد جدیدی زد!

سلطان حافظه جهان، باز هم رکورد جدیدی زد!

سلطان حافظه جهان، باز هم رکورد جدیدی زد!

یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای منفی که زندگی پر مشغله و استرس زا این روزها به همراه دارد «کاهش قدرت حافظه و تمرکز» است! همه ما دوست داریم هر چیزی که می‌شنویم، می‌خوانیم یا می‌بینیم را به یاد آوریم به عبارت دیگر همه ما رؤیای داشتن یک حافظه خوب و قوی را داریم اما چقدر برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم! بدون شک راهکارهای اثبات شده‌ای برای تحقق این رؤیا وجود دارد و اشخاصی مثل استاد مرتضی جاوید که رکورد حافظه جهان را جا به جا کرده‌اند اثبات کننده این موضوع هستند. تا به حال درباره چنین افرادی تحقیق کرده‌اید؟ با تکنیک‌های آن‌ها آشنا هستید؟

رکورد جدید مرد حافظه جهان فاش شد
مرتضی جاوید یا همان سلطان حافظه ایران که به‌عنوان اولین فرد ایرانی رکورددار حافظه جهان در گینس شناخته می‌شود برای بار سوم توانست رکورد جدیدی را ثبت کند. او این بار موفق شد در عرض ۴ ثانیه ۲۷ رقم را حفظ و بازگو کند. این اتفاق در برج میلاد تهران و در حضور کارشناسان گینس انجام شد. مرد حافظه جهان با اشاره به تاریخ برگزاری این مراسم «۱۴ تیر ماه = روز قلم» بیان کرد که تصمیم داشته در این مناسبت رکورد جدیدی را ثبت کند. مرتضی جاوید گفت رکورد قبلی‌اش حفظ ۲۴ رقم در ۴ ثانیه بود که موفق شد با ممارست و تمرین آن را به ۲۷ رقم در ۴ ثانیه برساند. هنگامی که درباره رمز موفقیت او پرسیدم به ما گفت یک موضوع بسیار مهم در زمینه حفظ اعداد «کدسازی و تصویرسازی» است.
مرتضی جاوید چگونه به این حوزه وارد شد!
افراد کمی هستند که رؤیای رکورد حافظه در گینس را داشته باشند زیرا این موضوع به قدری بزرگ و با اهمیت است که هر کسی از عهده‌اش برنمی‌آید. هنگامی که از مرتضی جاوید درباره ورودش به عرصه مغز و حافظه پرسیدیم به ما گفت:
از همان دوران راهنمایی و دبیرستان همیشه با خودم فکر می‌کردم که چرا معلمان برای توضیح یک درس، مباحث را بیش از حد سخت و دشوار می‌کنند در صورتی که می‌توانند آن را با ترفندهای ساده‌تری آموزش دهند. هنگامی که خودم تلاش می‌کردم موضوعی را برای دوستانم توضیح دهم متوجه می‌شدم که آن‌ها بیان یک مسئله را از زبان من راحت‌تر درک می‌کنند. در نتیجه استعداد و نبوغم را در این زمینه فهمیدم. به‌تدریج وقتی تکنیک‌های اصولی و حرفه‌ای‌تری را یاد گرفتم، فهمیدم که می‌توانم در زمینه حافظه و تمرکز حرفی برای گفتن داشته باشم و امروز با گذشت سال‌ها تجربه می‌توانم به همه انسان‌ها از حافظان قرآن گرفته تا بازیگران و سالمندان کمک کنم تا بهتر یاد بگیرند.

راهنمای میلیونر شدن با کمک مرد حافظه جهان
مرتضی جاوید مبتکر جدیدترین تکنیک‌های تقویت حافظه، هوش و خلاقیت در ایران و سریع‌ترین روش یادگیری مکالمه بدون فراموشی با متد Substitution Drill است. به عقیده متخصصان این حوزه همه مردم می‌توانند با انجام چند راهکار ساده و در عین حال رایگان به تقویت حافظه‌شان کمک کنند. بدون شک این امر در ارتقا و بهبود زندگی شخصی آن‌ها نقش دارد. این تکنیک‌ها به شرح زیر هستند:
1.    در طول زندگی همیشه به دنبال یادگیری مهارت‌های جدید باشید
قوی‌تر شدن حافظه مستلزم کار و فعالیت بیشتر است. اگر همیشه از حافظه به مقدار مشخصی کار بکشید هیچ گاه او را قدرتمند نمی‌بینید! برای به چالش کشیدن و افزایش حافظه باید به دنبال یادگیری مهارت‌های جدید باشید. فقط کافی است کارهایی که دوست دارید در زندگی انجام دهید را روی کاغذ بنویسید و به ترتیب شروع به یادگیری آن‌ها کنید.
2.    برای ذخیره بهتر اطلاعات تکرار + بازیابی را انجام دهید
هنگامی که اطلاعات جدید را دائماً تکرار می‌کنید بهتر در ذهنتان ثبت می‌شوند اما برای اینکه در طولانی مدت هم آن‌ها را راحت به یاد آورید باید هر از گاهی فرایند بازیابی اطلاعات را انجام دهید.
3.    از تمام حواستان استفاده کنید
برای اینکه برترین حافظه جهان را داشته باشید باید از تمام حواستان استفاده کنید به‌عنوان مثال فقط به حس بینایی بسنده نکنید و از حواس دیگری مانند بویایی، چشایی یا لامسه هم کمک بگیرید.
4.    برنامه خواب داشته باشید
حافظه قوی نه تنها زمان خواب و بیداری مشخصی را می‌طلبد بلکه به کیفیت خوب هم احتیاج دارد. یکی از بدترین کارهایی که اکثر ما انجام می‌دهیم چک کردن موبایل یا لپ تاپ قبل از خواب است! این موضوع کیفیت خواب را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. پزشکان و متخصصان توصیه می‌کنند حداقل یک ساعت قبل از خواب سراغ این وسایل نرویم.
5.    از امروز تصمیم به اصلاح تغذیه‌تان بگیرید
حبوبات، غلات کامل، بوقلمون و مرغ، روغن نارگیل و زیتون، ماهی چرب، ادویه، ترشیجات و آجیل جزء مقوی‌ترین غذاها و کره، شکر، مواد غذایی فرآوری شده، نمک، پنیر، غذاهای سرخ شده و گوشت قرمز جزء مضرترین غذاها برای تقویت حافظه هستند.

6.    فعالیت فیزیکی + اجتماعی داشته باشید
حافظه خوب به فعالیت فیزیکی و اجتماعی درست احتیاج دارد. ورزش و پیاده روی به ساخت سلول‌های جدید در مغز و معاشرت با افراد دیگر به مدت ۱۰ دقیقه به تقویت حافظه کمک می‌کند.
فراموش نکنید که همه ما شانس داشتن یک حافظه خوب و بسیار قوی را داریم حتی می‌توانیم رکورد دار حافظه در جهان شویم به شرطی که خودمان را از روزمرگی‌های بیهوده رها کنیم و در مسیر رشد قرار بگیریم. بهبود حافظه به کار عجیب و غریبی وابسته نیست. شما می‌توانید با راه رفتن در طبیعت و لذت بردن از آن هم به بهبود توجه و حافظه‌تان کمک کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید پکیج های آموزشی تقویت حافظه و تندخوانی استاد مرتضی جاوید میتوانید به وب سایت ایشان مراجعه کنید.
 
انتهای رپرتاژ آگهی/ 
 

    نظرات بسته شده اند