دلار قد کشید؛ یورو کوتاه آمد

دلار قد کشید؛ یورو کوتاه آمد

دلار قد کشید؛ یورو کوتاه آمد

در اولین هفته اردیبهشت ماه، شاخص ارزی در صرافی های مجاز در کانال بیست و پنج هزار تومان در نوسان بود. این در حالی است که نرخ یورو در این صرافی ها کاهش یافت.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بررسی فعالیت بازار ارز در روزهای ابتدایی از دومین ماه سال بیان گر تداوم فراز و فرود بهای دلار آمریکا در کانال بیست و پنج هزار تومانی است. روندی که در ماه قبل نیز ادامه داشت.
 
تغییرات هفتگی دلار و یورو
بررسی پنج روز فعالیت بازار ارز در اولین هفته اردیبهشت ماه سال جدید نشان می دهد در اولین روز کاری هفته گذشته، (یکشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)، در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۵۰۷۳ تومان  و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز، به رقم ۲۵۳۲۵ تومان رسید. همچنین در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۸۴۵۷ تومان تعیین شد و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۸۷۴۳ تومان رسید.
در دومین روز کاری هفته (دوشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) در این صرافی ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۵۱۱۳ تومان  و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با افزایش اندک نسبت به روز کاری قبل، به رقم ۲۵۳۶۵  تومان رسید. همچنین در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۸۳۵۷ تومان تعیین شد و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۸۶۴۲ تومان رسیده است که نسبت به روز کاری قبل، کاهش نسبی نرخ داشت.
در سومین روز کاری هفته (سه شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۵۰۵۵ تومان  و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با افت نسبت به روز کاری قبل، به رقم ۲۵۳۰۶ تومان رسید. همچنین در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۸۳۰۰ تومان تعیین شد و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۸۵۸۴ تومان رسیده است که نسبت به روز کاری قبل، کاهش نرخ داشت.
در چهارمین روز کاری هفته (چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)  میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۵۱۰۶ تومان و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل، به رقم ۲۵۳۵۹ تومان رسید. همچنین در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۸۳۲۷ تومان تعیین شد و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۸۶۱۲ تومان رسیده است که نسبت به روز کاری قبل، گران تر شده بود.
در پنجمین روز کاری هفته (پنجشنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)  میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۵۲۵۵ تومان  و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل، به رقم ۲۵۵۰۹ تومان رسید. همچنین در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۸۲۹۳ تومان تعیین شد و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۸۶۵۴ تومان رسیده است که نسبت به روز کاری قبل، گران تر شده بود.
در ششمین و آخرین روز کاری هفته (پنجشنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)  میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۵۰۹۱ تومان  و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل، به رقم ۲۵۳۴۴ تومان رسید. همچنین در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۸۵۰۶ تومان تعیین شد و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۸۵۷۷ تومان رسیده است که نسبت به روز کاری قبل، ارزان تر شد.
به نقل از ایبِنا؛ بنابراین با پایان اولین هفته از دومین ماه سال جدید، میانگین نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور نسبت به اولین روز کاری هفته، با رشد حدود ۱۸۰تومانی و میانگین نرخ فروش هر اسکناس یورو نیز در این صرافی ها با کاهش ۱۷۰ تومانی همراه شد.

    نظرات بسته شده اند