آشنایی با فرودگاه اصفهان

آشنایی با فرودگاه اصفهان

آشنایی با فرودگاه اصفهان

اصفهان، یکی از کلان‌شهرهای ایران است که در دو زمینه صنعتی و گردشگری، نقش بسیار پررنگی در اقتصاد داخلی ایران دارد. این شهر، نه تنها یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در میان ایرانی‌ها است؛ بلکه سالانه گردشگران خارجی زیادی را هم به‌سوی خود کشانده و از آن‌ها پذیرایی می‌‌کند.
فرض کنید بلیط هواپیما تهران اصفهان را خریده‌اید و قرار است با هواپیما از تهران به اصفهان بروید. در این‌صورت، اولین نقطه‌ای در شهر اصفهان که پای به آن می‌گذارید، فرودگاه اصفهان خواهد بود. این موضوع از دو نظر، اهمیت دارد؛ اول اینکه، اولین مواجهه شما با فرهنگ و مردم محلی اصفهان، در این محل اتفاق می‌افتاد.  و دلیل دوم اینکه، با شناخت فرودگاه اصفهان، می‌توانید همه اقدامات بعد از فرود هواپیمایتان را برنامه‌ریزی کرده و سفرتان را بدون نگرانی، آغاز کنید.

ضمنا، یک پیشنهاد شگفت‌انگیز دیگر هم برای شما داریم. یوتراوز یک شرکت خدمات گردشگری است که با ارائه یک سیستم یکپارچه و فرایند خرید آسان، امکان خرید بلیط پرواز داخلی و خارجی و رزرو هتل‌های سراسر ایران را برای شما فراهم کرده‌است.
برای خرید از یوتراوز، کافی‌است به سایت این شرکت، به نشانی utravs.com مراجعه کرده و خرید خودتان را با تضمین بهترین قیمت، نهایی کنید. به‌عنوان مثال؛ اگر بخواهید بلیط برگشت سفرتان از اصفهان را خریداری کنید، با مراجعه به صفحه خرید بلیط هواپیما اصفهان تهران، در بالای صفحه، تقویم قیمتی را مشاهده خواهید کرد که امکان خرید با بهترین قیمت را برای شما فراهم کرده‌است.
حالا به معرفی فرودگاه اصفهان بپردازیم.
اطلاعات فرودگاه اصفهان

نام فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان (Isfahan International Airport)
نوع فرودگاه: عمومی / نظامی
کد یاتا: IFN
کد ایکائو: OIFM
آدرس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان: استان اصفهان، شهر اصفهان، فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی
شماره تماس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان: 35275050- 031
شماره تلفن اطلاعات پرواز فرودگاه شهید بهشتی اصفهان (از اصفهان): 199
شماره تلفن اطلاعات پرواز فرودگاه شهید بهشتی اصفهان: 35275200- 031
وبسایت رسمی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان: airport.ir
پست الکترونیکی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان: [email protected]

معرفی فرودگاه اصفهان
فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور است که در سال 1308 شمسی، در منطقه صفه اصفهان، افتتاح شد. اما در سال 1361، بنا بر نیاز وقت، به منطقه‌ای کویری در شرق اصفهان منتقل و به‌صورت رسمی، به‌عنوان یک فرودگاه بین‌المللی، به سیستم هوانوردی کشور، معرفی شد.
این فرودگاه، در سال‌های اولیه فعالیتش، بنا بر ضرورت زمان، در اختیار نیروهای نظامی قرار گرفته بود و کاربرد نظامی و مسافربری داشت. اما در حال‌حاضر، فرودگاه اصفهان با مساحتی بالغ بر 1315 هکتار و ارتفاع 1542 متری از سطح دریا، به‌صورت شبانه‌روزی مشغول ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی است.
یکی از مهم‌ترین امتیازات فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اثفهان، قرارگیری در منطقه بیابانی است که باعث ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان اصفهانی نخواهد شد.
همچنین؛ این فرودگاه، دو باند پرواز به طول 4397 متر و عرض 45 متر دارد که با امکاناتی مثل سیستم ناوبری DVOR، DME، ILS DME، NDB و رادار اپروچ (SSR-PSR)، خودروهای کف‌ساز، ماشین‌های برف‌روب و… تجهیز شده‌اند.
شهرت جهانی اصفهان در میان گردشگران، باعث شده‌است که فرودگاه این شهر، همواره به‌عنوان یکی از شلوغ‌ترین و پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های ایران، شناخته شود.
در حال‌حاضر پروازهایی به مقصد شهرهای تبریز، مشهد، بندرعباس، اهواز، کرمان، کرمانشاه، کیش، لاوان، رشت، شیراز، تهران، زاهدان، ماهشهر و از فرودگاه اصفهان انجام می‌شود و گردشگران زیادی را در سراسر ایران جابجا می‌کنند.
از جمله مقاصد خارجی فرودگاه اصفهان هم می‌توانیم به فرودگاه‌های بین‌المللی شارجه، تفلیس، آدانا، وین، بغداد، نجف، دبی، کویت، ملک عبدالعزیز، زوارتنتوس و آتاترک اشاره کنیم.
این فرودگاه، دو ترمینال دارد که قصد داریم در ادامه به معرفی آن‌ها بپردازیم.
ترمینال‌های فرودگاه اصفهان
فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، دو ترمینال مسافربری دارد که به پروازهای داخلی و خارجی، اختصاص پیدا کرده‌اند.
ترمینال داخلی:
همان‌طور که از اسمش پیدا است، این ترمینال، به سفرهای داخلی به مقصد اصفهان، یا از مبدأ اصفهان، اختصاص داده شده‌است. اگر بخواهیم به امکانات این ترمینال اشاره کنیم، می‌توانیم موارد مثل؛ فروشگاه‌های مواد غذایی، فروشگاه‌های سوغاتی، رستوران، صرافیريال نمازخانه، اتاق مادر و کودک، تریا، اورژانس، چک‌این بار مسافران، غرفه فرهنگی سالن بارانداز را نام ببریم.
ترمینال خارجی:
تمام پروازهای خارجی که به شهر اصفهان وارد می‌شوند یا پروازهایی که از اصفهان، به‌سوی شهرهای دیگری در سراسر دنیا، پرواز می‌کنند، همگی، در زمره فعالیت‌های همین ترمینال، قرار می‌گیرند. از جمله امکانات این ترمینال، می‌توانیم به سالن قرنطینه، دفتر مدیریت، دفتر گذرنامه، دفتر حج و زیارت، اطلاعات پرواز، دفاتر گمرک، سالن ورودی و تحویل بار، بسته‌بندی بار، شعبه‌های بانکی، سرویس بهداشتی، بازرسی، نمازخانه و سالن استقبال‌کنندگان، اشاره کنیم.

امکانات فرودگاه اصفهان
فرودگاه اصفهان، از امکانات خدماتی و رفاهی بسیار زیادی برخوردار است که آن‌را در ردیف مدرن‌ترین و بهترین فرودگاه‌های کشور، قرار داده‌است. اما اگر بخواهیم فقط چندتا از امکانات این فرودگاه را، یه‌صورت موردی نام ببریم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ماشین‌های برف‌روب در سراسر فرودگاه حضور دارند و تلاش می‌کنند ایمنی مسافران را حفظ کنند.
دفاتر فروش شرکت‌های هواپیمایی مختلف، در این فرودگاه، حضور دارند و خدماتشان را به گردشگران ارائه می‌کنند.
در هر ترمینال، یک نمازخانه مجزا وجود دارد.
در هر دو ترمینال این فرودگاه، می‌توانید کارهای بانکی خودتان را در شعب فرودگاهی بانک‌های مختلف، انجام دهید.
پارکینگ طبقاتی این فرودگاه، نگرانی شما را بابت جای پارک اتومبیلتان، راحت خواهد کرد.
خدمات باربری، در این فرودگاه انجام می‌شود.
در این فرودگاه، می‌توانید از طریق غرفه رزرو هتل، کارهای مربوط به اقامتتان در شهر اصفهان را پیگیری کنید.
کانترهای مختلف گردشگری، در این فرودگاه حضور دارند.
امکان خرید سوغاتی، تنقلات و صنایع دستی، برای گردگشگران فراهم شده‌است.
خدمات تاکسی بین شهری و شهری، در این فرودگاه به گردشگران، ارائه می‌شود.
خدمات اورژانس، چک‌آپ و خدمات سلامت، در این فرودگاه، برای گردشگرا، در دسترس قرارگرفته‌است.
رستوران‌ها و کافی‌شپا‌های فرودگاه اصفهان، می‌توانند لحظه‌های خوشی را برای شما به ارمغان بیاورند.
فروشگاه‌های تلفن همراه و سیمکارت نیز در این فرودگاه، خدماتشان را ارائه می‌کنند.
خدمات اتوبوس و تاکسی، خدمات خودرو اجاره‌ای، پارکینگ طبقاتی، آرایشگاه و دفتر اشیاء گمشده، از دیگر امکانات موجود در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان است.

شرکت‌های هواپیمایی مستقر در فرودگاه اصفهان
تعداد زیادی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی، در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، حضور دارند که از میان آن‌ها، می‌توانیم به ایرلاین‌های زیر اشاره کنیم:
شرکت‌های هواپیمایی داخلی:

شرکت هواپیمایی کاسپین
شرکت هواپیمایی ایران‌ایر
شرکت هواپیمایی آتا
شرکت هواپیمایی آسمان
شرکت هواپیمایی تابان
شرکت هواپیمایی ماهان
شرکت هواپیمایی کارون
شرکت هواپیمایی زاگرس
شرکت هواپیمایی کیش‌ایر
شرکت هواپیمایی قشم‌ایر
شرکت هواپیمایی وارش
شرکت هواپیمایی ساها
شرکت هواپیمایی فلای پرشیا
شرکت هواپیمایی ایران‌ایرتور
شرکت هواپیمایی معراج

شرکت‌های هواپیمایی خارجی:

شرکت هواپیمایی ترکیش‌ایر
شرکت هواپیمایی العراقیه
شرکت هواپیمایی قطر ایرویز
شرکت هواپیمایی فلای دبی

راه‌های رسیدن به فرودگاه اصفهان
همان‌طور که گفتیم، فرودگاه اصفهان، در فضایی خارج از بافت شهری اصفهان قرارگرفته است. به همین دلیل، هیچکدام از وسایل حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان، مثل اتوبوس و مترو، نمی‌توانند شما را به فرودگاه برسانند.
بنابراین، تنها راه رسیدن به فرودگاه اصفهان، استفاده از خودروی شخصی یا تاکسی است. برای دسترسی به فرودگاه اصفهان، از طریق خودروی شخصی، باید از طریق بزرگراه چمران، خودتان را به فرودگاه برسانید. همچنین نرخ کرایه این تاکسی‌ها هم با تاکسی‌متر محاسبه می‌شود و نگرانی از این بابت نداشته باشید.
همچنین تاکسی‌های وی‌آی‌پی (VIP) این فرودگاه نیز، با برخورداری از خدمات رفاهی ویژه، امکان حمل و نقل مسافران را در تمام 24ساعت شبانه‌روز دارند و می‌توانند شما را از هرجایی در شهر اصفهان، به فرودگاه برسانند.  
کلام آخر
همان‌طور که گفتیم، فرودگاه اصفهان، یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین فرودگاه‌های ایران به‌شمار می‌آید که سالان میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. گردشگرانی که یا به تماشای زیبایی‌های نصف جهان آمده‌اند یا می‌خواهند از اصفهان، به مقصد شهر دیگری، پرواز کنند.
بهرحال؛ شناخت فرودگاه اصفهان، به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای سفرتان داشته‌باشید و بتوانید از تمام لحظات سفرتان، لذت ببرید.  ما هم در این مقاله تلاش کردیم با ارائه معرفی مختصری از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، به شما در برنامه‌ریزی بهتر سفرتان کمک کنیم.
 
انتهای رپرتاژ آگهی/

    نظرات بسته شده اند