پیش بینی قیمت دوج کوین (Dogecoin) در آینده

پیش بینی قیمت دوج کوین (Dogecoin) در آینده

پیش بینی قیمت دوج کوین (Dogecoin) در آینده

اگر به بازار ارزهای دیجیتال علاقه دارید، پس حتماً نام دوج کوین را شنیده‌اید. یکی از جنجالی‌ترین رمزارزهای بازار کریپتو، توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است. خرید همبرگر با Dogecoin و اظهار نظرهای عجیب ایلان ماسک، تنها بخشی از حواشی و اخبار مربوط به این میم کوین سرشناس است. این روزها، آینده دوج کوین و پیش بینی قیمت دوج کوین جزو عبارات پرجست‌وجوی فضای وب است. گویا افراد زیادی روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده و قصد اطلاع از قیمت دوج کوین را دارند.
دوج کوین Dogecoin چیست؟
دوج کوین یکی از رمزارزهای قدیمی بازار کریپتو است که در سال‌های گذشته رشد بسیار زیاد و البته عجیبی را تجربه کرده است. نام و لوگوی این ارز دیجیتال برگرفته از تصویر سگ نژاد Doge است.
دوج کوین در دسته میم کوین‌ها (meme coin) قرار می‌گیرد. میم کوین‌ها رمزارزهایی هستند که هدف فنی یا پروژه توسعه یا حتی پشتوانه خاصی ندارند و صرفاً برای سرگرمی و شوخی ایجاد شده‌اند. برخی از این میم کوین‌ها در سال‌های گذشته طرفداران بسیاری پیدا کردند. دوج یکی از همان میم کوین‌ها است. امروزه آن قدر تعداد طرفداران و سرمایه‌گذاران این توکن زیاد شده که به جمع ۲۰ رمزارز برتر کریپتوکارنسی پیوسته است.
تاریخچه دوج کوین
دوج در سال ۲۰۱۳ به دست بیلی مارکوس (Billy Markus) و جکسون پالمر (Jackson Palmer) توسعه داده شد. پالمر دو سال بعد پروژه را ترک کرد اما مارکوس همچنان به عنوان یکی از توسعه‌دهندگان Dogecoin شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال در سال‌های ابتدایی حیاتش روند ناامید‌کننده‌ای را طی کرد اما یکباره ورق برگشت. ایلان ماسک، میلیارد مشهور آمریکایی و مالک کارخانه تسلا، سرمایه‌گذاری عظیمی روی دوج کوین انجام داد. پروازهای متعدد قیمت DOGE شروع شد و تمام کاربران ارزهای دیجیتال با حیرت به نمودار عجیب و غریب این رمزارز خیره شدند. شاید امروز بتوان بیلی مارکوس را یکی از بزرگ‌ترین بازنده‌های تاریخ دانست.

دلایل رشد Dogecoin
دلایل متعددی برای استقبال از دوج کوین وجود دارد. قیمت کم، کمک به فعالیت‌های بشردوستانه، لوگو و نام جذاب، زمان مناسب برای توسعه و … از جمله دلایلی است که باعث شد DOGE به یکی از محبوب‌ترین توکن‌های بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شود.
امروزه Dogecoin یکی از گزینه‌های پرداخت‌های رمزارزی محسوب می‌شود. ایلان ماسک چندی پیش اعلام کرد بیت کوین به علت کارمزدهای بالا و سرعت پایین انتقال، گزینه مناسبی برای پرداخت‌های روزمره نیست. در عوض دوج کوین به علت سرعت بالا در انتقال و کارمزدهای ناچیز می‌تواند گزینه مناسبی برای پرداخت هزینه خرید‌های روزمره باشد. چندین فروشگاه بزرگ و رستوران نیز پذیرش Dogecoin را آغاز کرده‌اند.
باید به این نکته نیز اشاره کرد که دوج کوین مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است و تحت نظارت هیچ سازمان یا نهادی قرار ندارد. پس اگر به تراکنش‌های محرمانه و دور زدن قوانین سخت‌گیرانه نظام‌های پرداختی علاقه دارید، بهتر است هر چه زودتر از پتانسیل‌های DOGE استفاده کنید.
پیش بینی قیمت دوج کوین
دوج کوین سرمایه‌گذاران زیادی دارد. حجم بازار این ارز دیجیتال بسیار زیاد است. با این حال همچنان DOGE یکی از میم کوین‌ها محسوب می‌شود. میم کوین‌ها معمولاً نوسان بیشتری نسبت به بیت کوین یا سایر رمزارزهای معتبر و شناخته‌شده دارند. به همین دلیل پیش بینی قیمت دوج کوین کار آسانی نخواهد بود.
برای تخمین قیمت دوج کوین در آینده باید به موارد متعددی توجه کرد. وقتی به نمودار این ارز دیجیتال در گذشته نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم احتمال بروز هر اتفاق و نوسانی ممکن است. اگر قصد سرمایه‌گذاری روی Dogecoin را دارید، باید بدانید نوسانات این ارز دیجیتال ممکن است شدید باشد و باید برنامه‌ای مشخص برای تعیین زمان خرید و فروش طراحی شود.
در روزهای گذشته Dogecoin رشد نسبتاً خوبی را پشت سر گذاشته است اما هنوز با رکوردهای رؤیایی خود فاصله دارد. چند ماه پیش این رمزارز توانست به قیمت یک دلار نزدیک شود اما در حال حاضر حدود 0.15 دلار ارزش‌گذاری می‌شود. کارشناسان و تحلیلگران سطوح حمایتی و مقاومتی زیادی را برای این ارز دیجیتال رسم می‌کنند اما گاهی یک توییت ایلان ماسک می‌تواند تمام معادلات را برهم بزند.
قیمت دوج کوین در آینده تحت تأثیر چه عواملی خواهد بود؟
DOGE نیز مانند تمام رمزارزها تحت تأثیر قیمت بیت کوین قرار دارد. گرچه وابستگی نمودار دوج کوین به روند حرکتی BTC به نسبت سایر رمزارزها کمتر است اما همچنان رشد قیمت بیت کوین عاملی برای افزایش حجم بازار سایر ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.
یکی دیگر از موضوعاتی که می‌تواند قیمت دوج کوین در آینده را تحت تأثیر قرار دهد، میزان پذیرش توکن DOGE از طرف کسب‌وکارها است. هر چه کسب‌وکارها و مجموعه‌های بیشتری دوج کوین را به عنوان یک ارز پرداختی به رسمیت بشناسند، قیمت این میم کوین بیشتر افزایش پیدا خواهد کرد.

از دیگر مواردی که برای پیش بینی قیمت دوج کوین باید به آن توجه کرد، تحرکات و فعالیت‌های ایلان ماسک است. این مهندس میلیاردر همچنان مهم‌ترین فرد در جامعه دوج کوین به حساب می‌آید.
تیم توسعه Dogecoin تلاش می‌کند که تغییرات و توسعه‌هایی را به انجام برساند. چندی پیش اعلام شد که دوج کوین همچون اتریوم قصد دارد به الگوریتم اثبات سهام (PoS) مهاجرت کند. بنیاد دوج از دانش و تجربه ویتالیک بوترین در این فرآیند به عنوان مشاور استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، تیم توسعه دوج کوین پروژه‌هایی را در متاورس دنبال می‌کند. موفقیت در این توسعه‌ها سبب افزایش محبوبیت، اعتبار و در نهایت رشد قیمت توکن DOGE خواهد شد.
پیش بینی قیمت دوج کوین در سال‌های آینده بسیار دشوار است. برخی‌ تصور می‌کنند شکستن رکوردهای قبلی نیاز به چندین سال زمان دارد. با این حال اگر بیت کوین بتواند رکورد ۱۰۰ هزار دلار را لمس کند یا اتفاق ویژه دیگری مثل سرمایه‌گذاری ایلان ماسک در جامعه Dogecoin رخ دهد، هیچ بعید نیست که رسیدن به سطح ۱ دلار خیلی زودتر از آنچه که انتظار می‌رود تحقق یابد.
پیش بینی قیمت دوج کوین کار آسانی نیست. نمودار این میم کوین به شکلی است که باید برای هر اتفاقی آماده بود. با این وجود به نظر می‌رسد احتمال رشد قیمت بیش از افت ارزش باشد. ثروتمندترین فرد جهان، سرمایه‌گذاری زیادی روی Dogecoin انجام داده است و فروشگاه‌های زیادی شروع به پذیرش این رمزارز کرده‌اند. به نظر می‌رسد باید منتظر نوسانات جالب‌تری برای قیمت دوج کوین در آینده باشیم.
 
انتهای رپرتاژ آگهی/ 
 

    نظرات بسته شده اند