شکر ۱۶ هزار تومانی از فردا در بازار

شکر ۱۶ هزار تومانی از فردا در بازار

شکر ۱۶ هزار تومانی از فردا در بازار

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: از فردا شکر در بسته‌های یک کیلویی در اختیار توزیع‌کنندگان قرار می‌گیرد تا با قیمت ۱۶۳۵۰ تومان به فروش برسد.

«قاسمعلی حسنی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش سه مرحله قیمت شکر در سال گذشته، اظهار داشت: در حال حاضر این کالا با قیمت ۲۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.
وی افزود: دولت در طرح رمضان ۷۰۰ تن شکر را عرضه کرده که در بسته بندی های یک کیلویی آماده توزیع در فروشگاه ها است و با قیمت برای مصرف کننده ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان مصوب شد.
حسنی با بیان اینکه شکر در نرخ های مختلف در بازار موجود است، خاطرنشان کرد: عرضه این محصول در فروشگاه های زنجیره ای با قیمت ۱۶ هزار تومان است اما با توجه به ۹ درصد ارزش افزوده مربوط به کالاها و تنوع قیمت کارخانه در بازار امروز ۲۰ هزار تومان به فروش می رسد.
وی درخصوص برنج نیز گفت: نرخ مصوب دولتی برای این کالا ۶۵ هزار تومان است اما در بازار با قیمت های متفاوتی عرضه می شود زیرا کشاورز بعد از یک سال تلاش و هزینه های مربوطه از جمله کارگر، تورم، کود و آبیاری محصول درجه یک خود را با نرخ پایین به فروش نمی رساند.
دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی تصریح کرد: در مورد روغن خوراکی نیز به دلیل به صرفه نبودن قیمت برای بنکداران علاقه ای به عرضه این کالا وجود ندارد و اجبار فروش کالاهایی مانند کیک و رب در کنار این محصول نیز مشکلات فراوانی را به دنبال داشته است.
حسنی تاکید کرد: البته سودجویی برخی از عرضه کنندگان را نیز نباید نادیده گرفت که در برخی آشفتگی ها اقدام به افزایش قیمت و گران فروشی های غیر قانونی می کنند.

    نظرات بسته شده اند