جزئیات جدید از مذاکرات اخیر در خصوص آزادسازی وجوه مسدودی ایران

جزئیات جدید از مذاکرات اخیر در خصوص آزادسازی وجوه مسدودی ایران

جزئیات جدید از مذاکرات اخیر در خصوص آزادسازی وجوه مسدودی ایران

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مدیر امور بین‌الملل بانک مرکزی گفت: اخباری که طی روزهای اخیر، درباره توافق جدید برای آزادسازی بخش قابل توجهی از منابع مسدودی ایران منتشر شده و همچنین اخبار مربوط به سفر هیأت منطقه ای به تهران در این خصوص مورد تایید است.
وی افزود: براساس این توافق، چارچوب کلی برای آزادسازی بخش قابل توجهی از منابع مسدودی ایران در یکی از کشورها مشخص شده و سفر هیأت منطقه ای به تهران نیز به منظور جمع بندی جزئیات اجرایی کردن این توافق صورت گرفته است. این مبلغ چندین برابر مبلغی است که اخیرا پس از توافق با انگلیس، وصول شد.
مدیر امور بین‌الملل بانک مرکزی در پاسخ به اظهارنظر روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر رد آزادسازی منابع مسدودی ایران باید گفت که مقامات وزارت خارجه کشورمان در اظهارنظرهای خود، از توافق اولیه برای آزادسازی منابع مسدودی ایران خبر دادند و هیچگاه صحبت از اینکه منابع مذکور آزاد و وصول شده است، از جانب مقامات ایرانی صورت نگرفته است، کما اینکه درخصوص توافق ایران و انگلیس، وقتی که ۳۹۰ میلیون پوند بطور قطعی وصول شد، این موضوع رسما اعلام و تأئید شد.
اتفاقا سفر هفته گذشته هیأت منطقه ای به ایران که از سوی وزارت امور خارجه نیز اعلام شد، نیز دقیقا در همین راستا و به منظور بررسی و جمع بندی درخصوص جزئیات نحوه و فرآیند آزادسازی منابع مسدودی ایران در چارچوب همین توافق، صورت گرفت، بنابر این به نظر میرسد هیچگونه تعارضی بین این اظهارنظرهـا وجود ندارد.
 

    نظرات بسته شده اند