افزایش ۲۰ درصدی هزینه‌های سلول باتری

افزایش ۲۰ درصدی هزینه‌های سلول باتری

افزایش ۲۰ درصدی هزینه‌های سلول باتری

تاتا موتورز، پرفروش‌ترین خودروساز الکتریکی هند اعلام کرد که هزینه سلول‌های باتری حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است زیرا افزایش جهانی قیمت مواد خام و عمدتا لیتیوم، در کوتاه‌مدت بر این شرکت فشار می‌آورد.

به گزارش ایسنا، شایلش چاندرا، مدیر عامل خودروهای سواری تاتا موتورز به رویترز گفت که قیمت‌های سلولی طی ماه‌ها در حال افزایش بوده است و او انتظار دارد که قیمت‌ها برای حدود یک سال بالا بماند. او گفت: به نظر می‌رسد تاثیر فوری حدود ۲۰ درصد افزایش باشد که فشار کوتاه‌مدت خواهد داشت و این باید در یک سال تعدیل شود و سپس کاهش یابد.
چاندرا در مورد اینکه آیا این موضوع بر فروش یا سودآوری شرکت تاثیر می‌گذارد توضیحی نداد اما گفت که تقاضا برای حمل‌ونقل شخصی سبز به شدت در حال افزایش است و او انتظار دارد با افزایش استفاده از قطعات داخلی در خودروهایش، بخشی از هزینه‌ها را جبران کند.
خودروسازان در سراسر جهان به دلیل افزایش هزینه های نیکل، کبالت و لیتیوم که در ساخت باتری‌ها به عنوان گران‌ترین بخش خودروهای الکتریکی استفاده می‌شوند، با فشارهای تورمی مواجه هستند، زیرا تقاضا بیش از عرضه است و با تهاجم روسیه به اوکراین بدتر شده است و تحلیلگران می‌گویند که این روند کاهش قیمت باتری را تهدید می‌کند.
خودروهای الکتریکی در بازار نوپای خودروهای الکتریکی هند، تنها یک درصد از کل فروش خودرو را تشکیل می‌دهند. قیمت بالای باتری و شبکه شارژ ناکافی از دلایل اصلی کم‌بودن تعداد مصرف‌کنندگان و عدم عرضه مدل‌های الکتریکی توسط خودروسازان بیشترهستند.
تاتا که بیش از ۹۰ درصد از سهم بازار خودروهای الکتریکی هند را در اختیار دارد، انتظار دارد فروش خودروهای برقی خود در سال مالی جاری از ۴۲۰۰ دستگاه در سال گذشته، چهار برابر شود.
چاندرا گفت: دسترسی به مواد خام با افزایش سرعت بازیافت باتری، فراتر از معادن نیز وجود خواهد داشت و این مومضوع برخی از فشارهای هزینه را جبران خواهد کرد.

 
 

    نظرات بسته شده اند