آمریکایی‌ها مشتری نفت کوره خاورمیانه شدند

آمریکایی‌ها مشتری نفت کوره خاورمیانه شدند

آمریکایی‌ها مشتری نفت کوره خاورمیانه شدند

پالایشگاه‌های آمریکایی درپی اعلام ممنوعیت واردات نفت و فرآورده های نفتی روسیه به آمریکا در ماه میلادی جاری، خرید محموله های نفت کوره از خاورمیانه را آغاز کرده اند.

به گزارش ایسنا، آمریکا سال میلادی گذشته حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز انواع مختلف نفت کوره و خوراک‌های دیگر را وارد کرد که عمدتا توسط پالایشگاههای منطقه گلف کاست دریافت شد.
طبق آمار شرکت تحقیقاتی کپلر، روسیه سال میلادی گذشته منبع نیمی از واردات نفت کوره آمریکا بود و پس از این کشور، مکزیک با ۲۰ درصد و خاورمیانه با حدود پنج درصد سهم قرار گرفتند.
بنا بر آمار اولیه رفینیتیو آیکان، حداقل ۱۷ درصد از خرید نفت کوره آمریکا برای آوریل از خاورمیانه بوده است.
همچنین آمار کپلر نشان می دهد حدود چهار میلیون بشکه از سوی صادرکنندگان خاورمیانه ای قرار است ماه آینده در منطقه گلف کاست تخلیه شود که بالاترین میزان در ۱۲ سال اخیر است. برای کل سال میلادی گذشته صادرات خاورمیانه به این منطقه مجموعا ۱۳ میلیون تن بود.
حدود نیمی از محموله های نفت کوره که قرار است در آوریل به مقصد آمریکا ارسال شوند، متعلق به عربستان سعودی، کویت، عراق و امارات متحده عربی هستند. یک محموله هم قرار است در ماه مه تخلیه شود.
به گفته تحلیلگران، واردات نفت کوره مکزیک به آمریکا هم در آوریل رشد خواهد کرد.
در این بین، محموله های که از سوی امارات متحده عربی و عراق قرار است در آوریل در آمریکا تخلیه شوند، نخستین محموله ها در هشت ماه اخیر خواهند بود. نفت کوره عراق در مارس برای نخستین بار از اواسط سال ۲۰۲۱ به آمریکا وارد شد.
بر اساس گزارش رویترز، مقامات آمریکایی صادرکنندگان نفت را برای افزایش صادرات تحت فشار گذاشته اند. بعضی از دیپلماتهای آمریکایی ماه میلادی جاری با مقامات ونزوئلایی درباره ازسرگیری احتمالی صادرات نفت سنگین ونزوئلا به منطقه گلف کاست دیدار کردند. پالایشگاههای آمریکایی هم با اکوادور برای دریافت محموله های نفت سنگین تماس گرفته اند.

    نظرات بسته شده اند