IEA: کمتر سفر کنید تا کمبود نفت روسیه جبران شود

IEA: کمتر سفر کنید تا کمبود نفت روسیه جبران شود

IEA: کمتر سفر کنید تا کمبود نفت روسیه جبران شود

به گزارش فارس، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، بر اساس یک طرح 10 ماده ای برای کاهش مصرف انرژی، از مصرف‌ کنندگان خواست تا کمتر سفر کنند، از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و آهسته ‌تر رانندگی کنند، زیرا درگیری نظامی روسیه و اوکراین، نگرانی ها در مورد عرضه را تشدید کرده است.
این طرح 31 کشور صنعتی مستقر در پاریس که روسیه را شامل نمی شود، بر فوریت بحران عرضه ناشی از تحریم ها و دوری خریداران از خرید نفت روسیه که قیمت سوخت را افزایش داده تأکید می کند.
بنا بر اعلام IEA، این پیشنهادها که شامل کم کردن سرعت رانندگی، دورکاری، روزهای بدون خودرو در شهرها، کاهش قیمت حمل و نقل عمومی و هم سفری (استفاده از خودرو مشترک) است، می تواند تقاضا برای نفت خام را طی 4 ماه، 2.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.
از آنجاییکه بخش عمده ای از تقاضای نفت برای حمل و نقل است، این طرح بر «چگونگی استفاده کمتر از نفت برای رساندن افراد و کالا از مبدا به مقصد» تمرکز دارد و بر اساس «اقدامات مشخص» استفاده شده در چندین کشور و شهر، طراحی شده است.
از آنجایی که بخش عمده تقاضای نفت از حمل‌ونقل تامین می‌شود، این طرح بر «چگونگی استفاده کمتر از نفت برای رساندن مردم و کالاها از A به B» تمرکز دارد و بر اساس «اقدامات مشخص» که قبلاً در چندین کشور و شهر مورد استفاده قرار گرفته‌اند، است.

    نظرات بسته شده اند