علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی دوو

علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی دوو

علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی دوو

یکی از مراحل مهم در لباسشویی ها ، مرحله ی خشک کن می باشد . اگر لباس ها در این مرحله خشک نشوند ، یعنی دستگاه شما یک مشکل فنی دارد . کار نکردن خشک کن می تواند مشکلات زیادی را با خود به همراه داشته باشد . کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی دوو می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ، که در ادامه ما قصد داریم تا به بررسی مهم ترین دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی دوو بپردازیم .
دلایل کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی دوو

انتخاب برنامه ی نا مناسب
خرابی خازن
تخلیه نشدن آب
خرابی تاخو موتور
شل شدن تسمه
زیاد بودن وزن لباس های داخل دیگ
خرابی موتور ماشین لباسشویی
قطعی برق
خرابی المنت هیتر ماشین لباسشویی

انتخاب برنامه ی نا مناسب
وقتی شما می خواهید دستگاه را روشن کنید ، مواردی از قبیل دمای آب ، نحوه ی شستشو ، سرعت چرخش دور موتور و … را می توانید انتخاب کنید . سپس با فشردن دکمه ی spin  می توانید سرعت دور موتور را در حالت خشک کن تعیین کنید . به عنوان مثال سرعت دور موتور می تواند روی 400 – 600 – 800 و یا 1200 دور در دقیقه باشد . اما اگر دکمه ی no spin را فشار دهید ، به دستگاه می گویید که دور خشک کن را اصلا اجرا نکن . بنابراین به همین دلیل ساده ، در صورت انتخاب no spin دستگاه شما اصلا به مرحله ی خشک کن نمی رود و کار دستگاه تمام می شود .
خرابی خازن
یکی دیگر از علل کار نکردن خشک کن در دور تند ، معیوب بودن خازن می باشد . خازن برق ورودی به دستگاه را برای دور تند موتور ، تقویت می کند . اگر خازن خراب شده باشد ، اتصال کوتاه ایجاد می شود و صفحات دی الکتریک از بین می روند و سولفاته می شوند و در نتیجه برقی که باید به موتور برسد ، تامین نمی شود . در چنین وضعیتی باید خازن تعویض شود .
تخلیه نشدن آب
یکی دیگر از علل کار نکردن خشک کن ، تخلیه نشدن آب از دستگاه می باشد . برای این که دستگاه به مرحله ی خشک کن برود ، باید آب موجود در دیگ توسط پمپ تخلیه از دستگاه تخلیه شود و سپس مرحله ی خشک کن اجرا شود . اگر پمپ تخلیه از کار افتاده باشد ، آب از داخل دستگاه خارج نمی شود و دستگاه وارد مرحله ی خشک کن نمی شود . اگر پمپ تخلیه سالم بود ، اما آب از دستگاه تخلیه نشد ، باید مواردی از قبیل مسدود بودن شلنگ تخلیه ، مسدود بودن فیلتر پمپ تخلیه و نچرخیدن پروانه ی پمپ ، خرابی هیدروستات و … را نیز بررسی کنید .
خرابی تاخو موتور
تاخو قطعه ای در موتور می باشد که سرعت چرخش موتور را اندازه گیری می کند و اطلاعات به دست آمده را به برد ارسال می کند . اگر تاخو یا تاکو نتواند سرعت موتور را به طور صحیح اندازه گیری کند ، ممکن است روی صفحه نمایشگر ارور ظاهر شود و دستگاه روی دور تند نرود . در این صورت باید تاکو تعویض شود تا مشکل رفع شود و دستگاه مرحله ی خشک کن را بتواند اجرا کند .
شل شدن تسمه
یکی دیگر از عل کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی دوو ، شل شدن تسمه موتور ماشین لباسشویی می باشد . اگر تسمه شل شود و یا فولی موتور هرز باشد ، سرعت دور خشک کن به صورت دقیق اجرا نمی شود . بنابراین یکی از مواردی که در صورت بروز این مشکل باید بررسی شود ، وضعیت تسمه می باشد . توجه داشته باشید که بررسی و یا تعویض تسمه باید حتما توسط تکنسین متخصص تعمیرات لباسشویی دوو انجام شود .
زیاد بودن وزن لباس های داخل دیگ
اگر میزان لباس های داخل دیگ خیلی زیاد باشد و وزن آن ها بسیار سنگین باشد ، دستگاه به طور اتوماتیک به دور خشک کن نمی رود . بنابراین باید توجه داشته باشید که بیش تر از ظرفیت دستگاه ، لباس داخل دیگ قرار ندهید . در چنین وضعیتی برای این که دستگاه به دور خشک کن برود ، باید مقداری لباس را از داخل دستگاه خارج کنید و سپس برنامه ی اسپین را اجرا کنید . برای این منظور باید ابتدا دکمه ی drain  را فشار دهید تا درب دستگاه باز شود و بتوانید لباس ها را خارج کنید و بعد از خارج کردن لباس ها می توانید دکمه ی spin را فشار دهید .
خرابی موتور ماشین لباسشویی
یکی دیگر از دلایل کار نکردن دور تند خشک کن در لباسشویی دوو ، خرابی موتور دستگاه می باشد . اگر موتور در دور تند کار نکند ، دستگاه نمی تواند وارد مرحله ی خشک کن شود . در این صورت باید قطعاتی از قبیل ذغال موتور ، سیم پیج های ثانویه و بلبرینگ بررسی شوند .
قطعی برق
اگر برق به صورت ناگهانی قطع شود ، خشک کن به درستی کار نمی کند . در چنین وضعیتی باید پریز برق ، قطعی سیم ها ، نوسانات برق ، وضعیت تایمر ها ، دستگیره مکانیکی و … بررسی شوند . علاوه بر این ، اگر ولتاژ ساختمان مشکل داشته باشد ، یا قطعات برد آسیب دیده باشند ، ولتاژ به درستی به موتور نمی رسد و در نتیجه خشک کن ماشین لباسشویی نمی چرخد . همچنین مورد دیگری که باید آن را بررسی کنید ، سوختن ترانس برد می باشد ، اگر ترانس برد سوخته باشد ، خشک کن کار نمی کند و شما باید این قطعه را تعویض کنید .
خرابی المنت هیتر ماشین لباسشویی
مورد دیگری که باید آن را بررسی کنید ، خرابی المنت هیتر می باشد . اگر المنت دستگاه خراب باشد ، باد گرم تولید نمی کند . و در نتیجه اگر خشک کن کار نکن ، لباس ها خیس باقی می مانند . در این صورت باید مقدار اهم المنت بررسی شود و اگر عدد اندازه گیری شده 15 را نشان دهد ، یعنی المنت سالم است ، اما اگر عدد کمتری نشان داده شود ، یعنی المنت خراب است و باید المنت را تعویض کنید .
سخن پایانی
ما در این مقاله در رابطه با علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی دوو با شما عزیزان صحبت کردیم و گفتیم که اگر خشک کن ماشین لباسشویی دوو کار نمی کند ، می توان دلایل مختلفی داشته باشد . برخی از ایرادات را خودتان می توانید رفع کنید ، اما برخی دیگر به تخصص و دانش بالایی نیازمند هستند و باید توسط تکنسین متخصص از نمایندگی تعمیرات و تعمیرگاه مجاز دوو مانند دیبا پشتیبان (daewooposhtiban.com ) بررسی شوند . امیدواریم که خواندن این مقاله توانسته باشد که به شما در جهت رفع میشکل نرفتن ماشین لباسشویی دوو به مرحله ی خشک کن کمک کرده باشد .
 
انتهای رپرتاژ آگهی/
 

    نظرات بسته شده اند