آمریکا محموله نفت ایران را توقیف کرد

آمریکا محموله نفت ایران را توقیف کرد

آمریکا محموله نفت ایران را توقیف کرد

به گزارش تابناک اقتصادی، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی ادعا کرده که ایالات متحده محموله دو نفتکش مظنون به حمل نفت ایران را در سکوت خبری توقیف کرده است.
در این گزارش ادعا شده که این نفتکش‌ها بخشی از طرح پیچیده مقابله با تحریم‌ها شامل اسناد جعلی و رنگ آمیزی مجدد عرشه کشتی برای پوشاندن محموله‌های غیرقانونی بوده است. 
طبق این گزارش، جزئیات توقیف که قبلا گزارش نشده بود در یک پرونده مدنی فدرال وجود داشت که ماه گذشته بعد از آن که کشتی‌های تحت مدیریت شرکت‌های یونانی به دستور نهادهای مجری قانون آمریکا، محموله با ارزش خود را به ارزش بیش از ۳۸ میلیون دلار در هیوستون و باهاما تخلیه کردند، از مهر و موم خارج شد. آسوشیتدپرس با بیان جرئیاتی ادعایی افزود، توقیف این محموله‌ها توسط آمریکا به پاییز ۲۰۲۰ بازمی‌گردد.
این گزارش در حالی است که دولت بایدن مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات وین توافق هسته‌ای ایران را احیا کند که شامل برداشته شدن تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران است، اما تاکنون از انجام اقدامات لازم در این راستا خودداری کرده است. 
آمریکا ضمن تایید رسیدن این مذاکرات به مرحله نهایی، مدعی است به نتیجه رسیدن آن مستلزم اتخاذ تصمیمات سیاسی از سوی ایران است. «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد جمعه مدعی شد برای رسیدن به توافق با ایران در وین، تعداد بسیار کمی از مسائل باقی مانده اما این مسائل بسیار قابل توجه و دشوار هستند.
«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران صبح دیروز (پنجشنبه ۱۹ اسفندماه) در توئیتی درباره مذاکرات جاری در وین نوشت: «شیوه مواجهه ⁧‫آمریکا‬⁩ با پیشنهادات اصولی ⁧‫ایران‬⁩، طرح پیشنهادات غیرقابل قبول و اصرار بر توافق سریع با طرح بهانه‌های واهی، نشان می‌دهد که آمریکا اراده‌ای برای توافق قوی و قابل دفاع برای طرفین ندارد. ⁧مذاکرات وین بدون اتخاذ تصمیم سیاسی توسط آمریکا هر ساعت پیچیده‌تر از قبل می‌شود.» منبع: خبرگزاری فارس

    نظرات بسته شده اند